پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور مورد موافقت جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفت.

موافقت رئیس جمهور با ۳ پیشنهاد بوشهری‌ها ‌در ‌شورای فرهنگ عمومی

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله غلامعلی‌صفایی بوشهری ظهر امروز به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور و مسئولان شوراهای فرهنگ عمومی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه این استان در این حوزه از جایگاه مهم و ممتاز در سطح کشور برخوردار است اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان بوشهر و ۱۰ شهرستان این استان به ریاست ائمه جمعه به‌صورت منظم تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی نیاز به یک تحول بنیادین و اصولی است گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در خط مقدم توسعه و تعمیق فرهنگ جامعه و خط مقاومت فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تحول عمیق و بنیادین در عرصه هندسه مدیریتی کلان و خرد حاکمیتی فرهنگی است.

امام جمعه بوشهر ضمانت‌بخشی به اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی را ضرورت دانست و تأکید کرد: ضمانت بخشی به مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ثبت عنوان تخلف اداری در صورت اجرایی نشدن نیازمند مصوبه از شورای فرهنگ عمومی کشور است و تحقق این مهم آثار شورای فرهنگ عمومی را افزون می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، تدوین نقشه جامع آمایشی فرهنگ عمومی کشور و برش استانی بر اساس ظرفیت‌ها را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: توجه به اعتبار برای اجرا طرح‌های فرهنگی در اولویت قرار بگیرد و در این راستا پیوست‌های فرهنگی در تمام عرصه‌های مدیریتی تدوین و اجرا شود.

در این نشست به پیشنهاد تدوین و اجرا پیوست‌های مختلف فرهنگی برای مراکز دولتی و غیردولتی، نظام‌مند کردن قانونی ساختار شورای فرهنگ عمومی در هندسه کلان اداری و اجرایی و تدوین نقشه جامع آمایشی فرهنگ عمومی کشور با برش استانی و ارائه برنامه به عنوان مصوبات این جلسه موافقت شد.

رئیس جمهور در این جلسه خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ایجاد ساز و کارهای لازم در راستای ضمانت اجرائی مصوبات و همچنین پیگیری دلایل و چرائی اجرایی نشدن برخی مصوبات این شورا را از جمله راهکارهای تقویت و افزایش کارآمدی شورای فرهنگ عمومی کشور برشمرد و گفت: در عین حال باید بررسی شود موفقیت نهادهایی که موضوع فرهنگ از جمله ماموریت‌های آنهاست و اعتبارات لازم را دریافت و هزینه کرده‌اند، به چه میزان بوده است!

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.