مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: در سخت‌ترین شرایطی که خاندان پیامبر(ص) توسط حاکمان ظالم تحت فشار بودند، در ایران به بهترین شکل از آن‌ها استقبال کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: ایرانی در سخت‌ترین شرایط از خاندان پیامبر(ص) استقبال کرده است

آیت الله علیرضا اعرافی در آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع)، اظهار کرد: نور خورشید اسلام به تمام عالم رسیده است و در کمتر از ربع قرن، پرچم‌های اسلام به دروازه‌های اروپا رسید.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام دین جهاد و مبارزه در راه خداست، عنوان کرد: پیشرفت اسلام به دلیل منطق، عرفان و حکمت این دین بوده است. وی با اشاره به اینکه اسلام زمانی که به سد مستکبران و ظالمان می‌رسد اهل جهاد است، خاطرنشان کرد: معنویت و نورانیت اسلام و کلام قرآن موجب شد اسلام در کمتر از ربع قرن این‌گونه رشد داشته باشد.

به گزارش ایسنا، اعرافی با بیان اینکه کشورها و مناطق در گسترش اسلام، بازخورد مختلفی داشتند، تصریح کرد: سرزمین ایران در میان مناطقی که مورد دعوت اسلام قرار گرفتند متفاوت بود. وی با اشاره به اینکه ایران برخلاف سایر سرزمین‌ها، از اسلام استقبال وسیع و عمیق انجام داد، یادآور شد: این موضوع موجب شد ایران به سرعت به قطب و محور اسلام تبدیل شود و ما به این ظرفیت افتخار می‌کنیم. مدیر حوزه‌های علمیه از کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام یاد کرد و گفت: بزرگ‌ترین متفکران زبان و ادبیات عربی را ایرانیان تشکیل داده‌اند و این نمونه‌ای از ترکیب ایران و اسلام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.