معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماهانه ۲۷۰ هزار قوطی شیر خشک در خوزستان کمبود وجود دارد و در حال حاضر ۶۰ درصد نیاز استان تامین می‌شود.

کمبود ماهانه ۲۷۰ هزار قوطی شیر خشک در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  مسعود مهدوی‌نیا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره وضعیت توزیع شیر خشک در خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته، توزیع شیر خشک با چالش و بحران مواجه شده است.

وی افزود: علت اصلی این مسئله عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید شیر خشک بود چرا که فناوری تولید آن در کشور وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این موضوع منجر به کاهش موجودی شیر خشک در داروخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی شد بطوریکه موجودی انبارهای تولیدکنندگان به صفر رسید. 

وی اشاره کرد: خوزستان نیاز ماهانه به ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک دارد و در حال حاضر سامانه تی‌تیک فعال شده تا ۱۵ قوطی برای هر نوزاد ثبت گردد.

معاون با اشاره به کمبود ۲۷۰ هزار قوطی شیر خشک در خوزستان و تامین ۶۰ درصدی نیاز استان اعلام کرد: ۳۰ میلیون قوطی شیر خشک وارد گمرک تهران شده که توزیع آن تا پایان سال وضعیت را عادی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.