استاندار ایلام گفت: لازم است پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور، بحث بازارچه مرزی مهران به‌صورت تبادلات تجاری چمدانی در این مرز پیگیری و در این جلسه مصوب و طرح توجیهی برای اقدامات بعدی به مرکز ارسال شود.

آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی ایلام/ برنامه‌ریزی برای ایجاد تجارت چمدانی در مرز مهران

 به گزارش قدس آنلاین، حسن بهرام‌نیا امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان در نشست مبادلات مرزی استان، اظهار کرد: در دیداری که در ماه گذشته با رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد چندین خواسته که دررابطه‌با معیشت و مطالبه مردم و توسعه استان بود مطرح شد و رئیس‌جمهور نیز دستور صریح برای رفع مشکلات و موانع استان در همه حوزه‌ها را صادر کردند که با پیگیری‌های انجام شده این دستورات یکی پس از دیگری در استان در حال انجام است.

 وی گفت: یکی از مطالبات و برنامه‌های استان که در این دیدار مطرح شد، موضوع بازارچه مرزی مشترک هلاله شمالی و بازارچه مهران در استان بود که نقش مهمی در راستای ارتقای معیشت مردم این مناطق دارد.

 استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از اهداف برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، بهره‌مندی مردم کنار مرز و استان از فواید و مزایای آن به‌صورت تجارت چمدانی است که در صورت تحقق، می‌تواند نقش مهمی در تقویت معیشت مردم منطقه داشته باشد، تأکید کرد: لازم است پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور، بحث بازارچه مرزی مهران به‌صورت تبادلات تجاری چمدانی در این مرز پیگیری و در این جلسه مصوب و طرح توجیهی برای اقدامات بعدی به مرکز ارسال شود.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ خانوار در مرزهای استان از مزایای این بازارچه‌ها بهره‌مند خواهند شد، گفت: در مورد بازارچه مرزی چیلات مشکلی نداریم و مجوزهای آن صادر شده است و راه دسترسی لازم را دارد که باید پیگیری‌های بعدی در خصوص این بازارچه انجام شود.

 وی با اشاره به تصویب طرح شهرک اربعین در مهران، تصریح کرد: در طرح جامع شهرک اربعین که در فاز اول حدود ۲۳۰ هکتار بوده و به ۴۶۰ هکتار در آینده افزایش پیدا می‌کند می‌توان یک واحد سردخانه که سرمایه‌گذار آن هم آماده کار است در کنار پایانه برکت راه‌اندازی کرد.

 استاندار ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، اظهار کرد: این یادواره‌ها، یادآور نشان و راه شهداست که همان فرهنگ ناب دین مبین اسلام و نجات‌بخش کشور از زیر یوغ استعمار و استکبار جهانی است.

 وی با اشاره به اینکه اخلاص و ایثار محور راه شهداست، ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور و دنیای اسلام بیمه شود لازمه آن ترویج و نهادینه‌شدن سنت و سیره شهدا در جامعه است.

 در این نشست مصوب شد به‌زودی یک نشست مشترک با حضور مسئولان استان ایلام و کشور عراق در راستای پیگیری موضوعات مرتبط به جانمایی قطعی بازارچه‌های مرزی و موضوعات مربوط برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.