رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: به منظور جلوگیری از اخذ کرایه بیشتر، نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی در زمستان تشدید می شود.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک نیازمند نوسازی/ تشدید نظارت بر عملکرد رانندگان در زمستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ساده وند با تاکید بر توجه مجموعه شهرداری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر اراک به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، اظهار کرد: با توجه به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری درصدد افزایش تعداد اتوبوس ها هستیم. در حال حاضر ۴۹ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور طلب داریم، همچنین تا پایان سال اقدام به خرید نقدی ۲۰ دستگاه اتوبوس خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان فعال است و نیازمند ۷۰ دستگاه دیگر هستیم.

ساده وند در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز بیان کرد: ناوگان تاکسیرانی اراک فرسوده است و دولت در طول سال های اخیر به تعهدات خود در خصوص نوسازی این ناوگان عمل نکرده است در واقع ناوگان تاکسیرانی شهر اراک به صورت کامل نیازمند نوسازی اساسی است و باید تعداد تاکسی ها نیز افزایش یابد.

وی در خصوص گلایه رانندگان تاکسی نسبت به رقم بالای سود تسهیلات جهت نوسازی تاکسی، بیان کرد: در بحث نوسازی تابع سیاست های کلان و وزارت کشور هستیم و حتی در بحث قیمت تاکسی و رقم تسهیلات نیز در قالب تبصره ۱۹ باید سیاست های دولت را اجرا کنیم و عملا شهرداری اراک دخالتی در این تصمیمات نداشته و تنها مجری تصمیمات و قوانین هستیم.

ساده وند افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی اراک فرسوده است. با توجه به تغییر سن فرسودگی، تاکسی ها اگر در معاینه فنی فرسوده قلمداد شوند می توانند مخزن سوخت رایگان دریافت کنند که فرصت یک هفته ای برای این امر لحاظ شده بود و یک لیست ۲۱۷ نفره از متقاضیان برای دریافت مخزن سوخت رایگان به تهران اعلام شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها نسبت به عملکرد تاکسی ها در شهر اراک، گفت: با توجه به اینکه گاهی تاکسی ها اقدام به دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب می کنند و این امر در فصل زمستان و زمان بارندگی ها بیشتر خود را نشان می دهد، قطعا در این فصل بازرسی ها و نظارت ها به ویژه در ساعات شب، تشدید و تقویت می شود.

ساده وند با بیان اینکه در حال حاضر نیز عملکرد رانندگان تحت پایش است و حتی جرائمی بابت اخذ وجه بیشتر نیز صادر شده است، گفت: قطعا تعداد اکیپ های بازرسی در شهر اراک به منظور کنترل شرایط و عملکرد درست رانندگان افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعودازاراک ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    باسلام خدمت برادر ساده وند،لطفا روی برنامه دیجیتالی حرکت اتوبوسها ونصب تابلوهای زمان درایستگاهها اقدام کنید ،برای خانه سازی با جمعیت بسیارزیاد نیزفکری بکنید