۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 933323

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۳۵۰ شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که ۲۰ درصد آن‌ها مربوط به حوزه سلامت است و در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ محصول سلامت محور با فناوری نانو تولید می‌شوند.

تولید ۲۰۰ محصول سلامت محور با فناوری نانو

ابوالفضل باقری فرد در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو (ایرانانو ۱۴۰۲) با اشاره به کیفیت و کمیت محصولات تولیده شده در کشور با استفاده از فناوری نانو، افزود: کاربرد فناوری نانو در تولید محصولات دانش بنیان سبب تاثیرپذیری بیشتر و کاهش عوارض آن می‌شود و این محصولات با نمونه‌های خارجی، قابل رقابت هستند.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری نانو است، ضمن امیدواری نسبت به ارتقای جایگاه کشورمان در سطح بین الملل، گفت: رشته فناوری نانو پزشکی و فناوری نانودارویی در بیش از ۱۵ دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

باقری فرد درباره تولید محصولات سلامت محور با فناوری نانو، گفت: ۳۵۰ شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که ۲۰ درصد آن‌ها مربوط به حوزه سلامت است و در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ محصول سلامت محور با فناوری نانو تولید می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همه زمینه‌ها از صنعت تا پزشکی و در همه رده‌ها از گروه دانش آموزی تا دانشجویی، شاهد تولید محصولات با کیفیت و کاربردی با استفاده از این فناوری هستیم؛ از سوی دیگر در سال‌های اخیر، جایگاه فناوری نانو در کشور توسعه یافته است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.