مقام‌های نظامی اوکراین و تحلیلگران امور امنیتی اذعان کردند که اوکراین به جنگنده‌ها و پهپادها برای مقابله با سامانه‌های توپخانه‌ای، جنگال و قدرت هوایی برتر روسیه نیاز دارد.

ژنرال اوکراینی: روسیه همچنان برتری هوایی قابل توجهی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مقامات نظامی اوکراین و تحلیلگران امور امنیتی اذعان کردند که برتری هوایی روسیه و آتش سنگین جنگنده‌ها و بالگردهای این کشور تحرک نیروهای اوکراین را با مشکل مواجه کرده است.  

وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» آلمان روز چهارشنبه نوشت، ژنرال «زالوژنی» از مقام‌های نظامی ارشد اوکراین در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی «اکونومیست» به مشکلات ارتش اوکراین در میدان نبرد اذعان کرد و گفت:«امروزه روسیه همچنان برتری هوایی قابل توجهی را حفظ می‌کند و این پیشروی نیروهای ما را  سخت می‌کند.»

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که اولین سری از جنگنده‌های «اف-۱۶» هلند برای آموزش خلبانان اوکراینی  وارد رومانی شدند. وزارت دفاع رومانی اعلام کرد که پنج فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی روز سه‌شنبه در پایگاه هوایی «فتشی» فرود آمدند. این جنگنده‌ها  برای آموزش خلبانانی از اوکراین و کشورهای ناتو در مرکز آموزش اروپا  که قرار است به زودی در رومانی افتتاح شود، استفاده می‌شود. «کاجسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند نیز این خبر را تایید کرده است.

این مقام ارشد نظامی اوکراین در ادامه گفت‌وگو با اکونومیست افزود، از آغاز ضد حمله اوکراین در ماه مه، نظامیان اوکراینی زیر آتش شدید بالگردهای روسی قرار گرفتند. جنگنده‌های روسیه نیز از فاصله امن به مواضع اوکراین با موشک حمله کردند.

«نیکو لانگ» تحلیلگر آلمانی امور امنیتی نیز در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «اوکراین به جنگنده‌ها و پهپادها برای مقابله با سامانه‌های توپخانه‌ای و جنگال بهتر روسیه نیاز دارد.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه می‌توانند تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده غرب به اوکراین را در ۲۰ روز سرنگون کند. شویگو در نشستی در شهر «مسکو» پایتخت روسیه گفت که در ماه اکتبر در نبردهای هوایی در مجموع ۱۴۰۰ هدف هوایی از جمله ۳۷ هواپیمای اوکراینی و ۶ موشک «آتاکمز» سرنگون شده است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین  نیز روز چهارشنبه گفت که ارتش روسیه ظرفیت پرتاب ۱۰۰ بمب در روز را دارد و ارتش اوکراین برای مقابله با جت‌های روسیه باید به پدافند هوایی پیشرفته مجهز شود.  «یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت روسیه به شدت از بمب‌های هوایی هدایت شونده برای هدف قرار دادن مواضع اوکراین استفاده می‌کند.

وی افزود که بمب‌های هدایت شونده به دلیل توانایی  پرواز تا فاصله ۷۰ کیلومتری از محل پرتاب تا هدف، خطرناک هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.