یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: بیان جمله استفاده از بمب اتمی هم جرم بزرگی محسوب می‌شود و شورای امنیت و سازمان ملل می‌توانند اسرائیل را محکوم کنند.

بهشتی‌پور: سلاح هسته‌ای اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن بهشتی‌پور کارشناس روابط بین‌الملل، با بیان اینکه وظیفه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نظارت، کنترل و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای است، اظهار داشت: رژیم اسرائیل ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، لذا ضروری است که سازمان‌های بین‌المللی و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به این مساله ورود کرده و واکنش جدی نشان دهند.

وی افزود: تولید سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند، در این شرایط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه دارد اسرائیل را تهدید کند اما از نظر حقوقی وظیفه اصلی بر عهده سازمان ملل و شورای امنیت است و آن‌ها باید فوراً این تهدید را خنثی کنند.

کارشناس روابط بین الملل اظهار داشت: اسرائیل در سال‌های گذشته تولید سلاح اتمی را نمی‌پذیرفت، اما در حال حاضر وزیر این کشور با وقاحت تمام، گروهی از انسان‌ها را تهدید به استفاده از این سلاح می‌کند. جهان باید در مقابل ادعاهای اسرائیل واکنش نشان دهد، چراکه این یک تهدید جدی برای صلح و امنیت خاورمیانه محسوب می‌شود.

بهشتی‌پور ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل باید این شرایط را کنترل کند و در عین حال تمام آزاداندیشان دنیا باید درباره این تهدید اسرائیل واکنش نشان دهند.

وی در خصوص میزان بمب استفاده شده در این ۳۳ روز جنگ، گفت: میزان بمبی که در این ۳۳ روز، اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه استفاده کرده است، سه برابر میزان بمب اتمی بود که در هیروشیما و ناکازاکی استفاده شد.

کارشناس روابط بین الملل گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در جلسه حکام که در اواخر آذر ماه برگزار خواهد شد این موضوع اسرائیل و اقداماتی را که انجام داده مطرح کند و یک قطعنامه را به تصویب برسانند تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

بهشتی‌پور در خصوص خطرات استفاده از بمب اتمی، گفت: تشعشعات هسته‌ای بسیار خطرناک هستند و خطرات آن محدود به منطقه غزه نمی‌شود و قطعاً روی مناطق اطراف نیز تأثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: در واقع بیان جمله استفاده از بمب اتمی نیز جرم بزرگی محسوب می‌شود و شورای امنیت و سازمان ملل می‌توانند اسرائیل را محکوم کنند.

به گزارش مهر، وزیر رژیم کودک کش اخیراً در یک برنامه تلویزیونی مردم غزه را تهدید به حمله هسته‌ای کرده است.

«عمیخای الیاهو» مدعی شد «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس می‌زند و استفاده از بمب اتم یکی از راه‌هاست» اما شورای امنیت و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی چشمانشان را نسبت به این تهدیدات هسته‌ای بسته‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص تهدید وزیر رژیم صهیونیستی در استفاده از بمب اتم در غزه، نوشت: اظهارات وزیر رژیم اسرائیل به استفاده از بمب اتمی نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است. شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کند. فردا دیر است. مسئولیت کامل این نسل‌کشی با کاخ سفید است.

همچنین حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز در واکنش به این تهدید، گفت: امروز حقانیت موضع ایران در خطرناک دانستن وجود رژیم صهیونیستی برای جامعه بشری و ضرورت مقابله با آن بر همگان اثبات شده است. سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات این رژیم موجب بی‌اعتباری بیشتر این سازمان‌ها نزد ملت‌های جهان می‌شود.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی تاکنون معادل دو بمب اتمی را بر سر مردم غزه آوار کرده است، اما متحدانش طبق معمول چشم خود را بر این جنایت حقوق‌بشری بسته‌اند.

صهیونیست‌ها که برای مردم فلسطین قائل به رعایت موازین حقوق بشر نیستند، با حمله به اماکن غیرنظامی مثل بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس دست به نسل‌کشی فلسطینیان زده‌اند تا به خیال خود شکست در عملیات طوفان الاقصی را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.