مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تشریح فرآیند جذب از میان فرهنگیان و خانواده‌های آنان در این موسسه، گفت: جذب از فرهنگیان و خانواده‌های آنان قرار است که در هلدینگ‌ها هم صورت ‌گیرد، بنابراین روند اطلاع رسانی درباره این استخدام اعلام می‌شود.

نحوه استخدام معلمان و خانواده آن ها در صندوق ذخیره فرهنگیان

حمیدرضا نجف‌پور کردی  درباره چگونگی استخدام فرهنگیان و خانواده‌های آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های زیرمجموعه آن، اظهار کرد: سال گذشته برای این موضوع سیاست‌گذاری کردیم و براین اساس زیرساخت‌ها درون مجموعه صندوق و هلدینگ‌ها فراهم شد تا این اتفاق و سیاست عملیاتی شود.

وی افزود: عملا در سال گذشته در حوزه انتصابات یک گام بزرگی برداشتیم که حدود ۴۵ درصد از معلمان و خانواده‌های آنان جذب شدند چراکه فرهنگیان از ما انتظار داشتند معلم بازنشسته و خانواده وی در این مکان بنشیند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: پیشتر صندوق به دلیل نابه‌سامانی‌هایی که در بخش‌های گوناگون و شرکت‌ها داشته است، جذب نیروی انسانی به صورت چندان نداشته است و ما عملا به دنبال ساماندهی هستیم.

نجف‌پورکردی عنوان کرد: اکنون برخی از شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان زیان‌ده هستند که این‌ها را باید ادغام کنیم، برخی را باید ارتقا دهیم و برخی دیگر را هم منحل خواهیم کرد، بنابراین نیروی انسانی مازاد هم در برخی از شرکت‌ها داریم و این افراد در درون صندوق جانمایی می‌شوند و از این حیث اطلاع‌رسانی عمومی چندانی برای جذب نیروی انسانی نکردیم.

جذب در بخش‌های محدودی مانند ستاد صندوق صورت گرفته است

وی با بیان اینکه جذب در بخش‌های محدودی مانند ستاد صندوق صورت گرفته است، گفت: تعدادی جذب در صندوق ذخیره فرهنگیان داشتیم که همان تعداد را حدود ۸۰ درصد جذب از فرهنگیان و خانواده‌های خودشان یعنی برادر، پدر، مادر، دختر، خواهر، پسر اتفاق افتاد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یادآورشد: پایه این جذب در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده و اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی نیروی انسانی صورت گرفت از این حیث که نیروهای سازمانی ما چقدر است و این میزان باید به چه تعداد برسد را بررسی می‌کنیم و جذب را به صورت متمرکز با اطلاع رسانی عمومی از میان‌ خانواده‌های فرهنگیان انجام خواهیم داد.

نجف‌پورکردی ادامه داد: برای درصدی از مشاغل ممکن است که در میان خانواده فرهنگیان تجربه و تخصص کافی وجود نداشته باشد که ما برای این موضوع هیچ الزامی نداریم که حتما از این مجموعه استفاده کنیم، برای درصدی که استثناست این موضوع به مجموعه‌ها با اختیار موردی که داریم، ابلاغ شده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره پیشتر از بکارگیری ۸۰ درصد نیروهای ستاد موسسه از خانواده فرهنگیان عضو طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و اعلام کرد در این مدت ۴۴ درصد انتصابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه نیز مربوط به فرهنگیان معزز و خانواده آنان بوده است. در حال حاضر حدود ۴۴ درصد از مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه از خانواده معزز فرهنگیان انتخاب شده اند که از تخصص، تبحر و تعهد لازم برای اهداف سازمان برخوردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.