سخنگوی کرملین خطاب به مقامات اوکراین گفت: «وقت آن رسیده که سیاستمداران کی‌یف متوجه شوند در میدان نبرد با روسیه به پیروزی دست نخواهند یافت. هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد، شرایط لازم برای حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع نیز زودتر فراهم خواهد شد».

کرملین: کی‌یف در میدان نبرد بر روسیه غلبه پیدا نخواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین از منابع خبری روس، دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه اخیر ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین در خصوص عدم پذیرش سازش با مسکو و پیشرفت‌های چشمگیر جنگی کی‌یف تا پایان سال جاری میلادی گفت که این وعده‌ها از سوی مقامات اوکراین در واقع خطاب به حامیان مالی آن‌هاست.

به عقیده وی، عدم تحقق قول‌های قبلی زلنسکی در مورد پیروزی در میدان نبرد موجب نگرانی حامیان غربی کی‌یف شده است.

پسکوف معتقد است زلنسکی در شرایط فعلی چاره‌ای جز سخنان پرشور برای جلب حمایت غربی‌ها ندارد تا آن‌ها را متقاعد کند که در نهایت به پیروزی دست خواهند یافت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در خصوص دور زدن تحریم‌های روسیه توسط برخی شرکت‌های اروپایی و لزوم افزایش سخت‌گیری‌ها علیه مسکو گفت که نباید در خصوص تاثیرات این قطعنامه اغراق کرد. به گفته وی، اختلاف نظر غربی‌ها در خصوص تحریم‌های مسکو با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است، چرا که بسیاری متوجه شده‌اند که این محدودیت‌ها در درجه اول به آن‌ها لطمه می‌زند. در وهله دوم، تحریم‌ها علی‌رغم مشکلاتی که برای روسیه ایجاد کرده، منجر به اتکای بیشتر به توانایی‌های داخلی کشور شده است.

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که امروز جمعه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه یک جلسه عملیاتی با اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل در اقامتگاه خود موسوم به «نووا اوگاریووا» در حومه مسکو برگزار خواهد کرد. وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این جلسه نشد.

پسکوف سفر اخیر پوتین به قزاقستان را نیز موفقیت‌آمیز توصیف کرد و مدعی شد که در دیدار رهبران دو کشور موضوع سفر اخیر امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه به آستانه مورد بحث قرار نگرفته است. پیش تر در رسانه ها خبرهایی در خصوص احتمال انتقال پیام از سوی مکرون به مسکو از طریق قزاقستان مطرح شده بود.

این سیاستمدار روس با اشاره به تحولات غزه نیز گفت که کرملین برای خروج شهروندان روسیه از غزه حداکثر تلاش خود را به کار بسته است و نسبت به تحقق این موضوع خوشبینی محتاطانه‌ای دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.