نمایش «پدر» یکی از آثاری است که این روزها روی صحنه تئاتر شهر اجرا می‌شود،‌نمایشی که در اتفاقی نامعتارف با وجود بازیگران توانمند از میکروفون برای رساندن صدای بازیگران به مخاطب استفاده می‌کند.

دلیل حضور رضا کیانیان با میکروفون روی صحنه نمایش «پدر»

شیوه ساخت سالن اصلی تئاتر شهر و طراحی آگوستیک این سالن باعث می‌شود تا بازیگران حرفه‌ای نیازی به استفاده از میکروفون برای ارتباط با مخاطب نداشته باشند اما آروند دشت‌آرای در طراحی «پدر»، استفاده‌ای کاملا متفاوت از میکروفون برای ارتباط بهتر مخاطب با دیالوگ‌گویی بازیگرانش کرده است.

«پدر» یکی از آثار خوب روی صحنه تئاترشهر است، نمایشی که با کارگردانی آروند دشت‌آرای و با حضور رضا کیانیان، سعید چنگیزیان، مارین ون هولک، سوگل خلیق،شیدا خلیق و چندی دیگر از بازیگران تئاتری گروهی تماشاگر پسند را روی صحنه فرستاده است،‌ همین اتفاق باعث شده تا برخی مخاطبان از وجود میکروفون برای بازیگران در سالن اصلی تئاترشهر آن هم با وجود بازیگرانی که توان بیان خوبی دارند،‌ متعجب شوند.

دلیل حضور رضا کیانیان با میکروفون روی صحنه نمایش «پدر»

دلیل این اتفاق را از کارگردان نمایش جویا شدیم، دشت‌آرای در این رابطه بیان کرد که « به دلیل بازی‌های مینی‌مال و رئال در نمایش و به این دلیل که بازگیر به جهت شکل و نوع بازیگری‌ای که برایش انتخاب شده باید خیلی عادی و به شکل روزمره باهم صحبت کنند تا به باورپذیری‌ای که در نمایش مدنظرمان بوده آسیب نرسد چراکه وقتی در طول روز با هم صحبت می‌کنیم نیازی به بیان با حجم بالای تئاتری نداریم. برای همین هم ما از میکروفون استفاده می‌کنیم تا صدای روزمره بازیگران تقویت شود.»

البته باید گفت از ابتدای شروع نمایش «پدر»، عدم همکاری تماشاگران در استفاده نکردن از تلفن همراه باعث ایجاد اختلال در صدای سالن شده است، تاجایی که شب گذشته رضا کیانیان پس از پایان اجرای نمایش یکی از تماشاگران مستقیم مورد خطاب قرار داد و با لحنی اعتراضی گفت: «ما روی صحنه جان می‌کنیم و شما تلگرام چک می‌کنید تا زحمت ما بیشتر شود!.»

گفتنی است هر روز در ابتدای نمایش «پدر» یکی از بازیگران با یادی از آتیلا پسیانی و عادت همیشگی او برای عدم استفاده از تلفن همراه از تماشاگران می‌خواهد به دلیل تاثیر استفاده از موبایل بر صدای نمایش تلفن همراه خود را خاموش کنند.

نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر و با کارگردانی آروند دشت‌آرای داستانی از پدری است که با بیماری آلزایمر دست‌وپنجه نرم می‌کند. این نمایش هر روز در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.