استاندار مازندران پایش هوشمند اموال و دارایی های دولتی را برای مولدسازی ضروری خواند و گفت: همه پلاژهای دولتی استان باید مولدسازی شوند.

استاندار مازندران: تمامی پلاژهای دولتی مازندران باید مولدسازی شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمود حسینی پور عصر شنبه در کارگروه مولدسازی اموال دولتی با بیان این که پیگیری‌های خوبی در زمینه مولد سازی دارایی‌ها داشته باشیم، گفت: منظور از مولدسازی، دارایی‌های مازاد نیست.

وی گفت: دولت اموال بلا استفاده زیادی در استان دارد و برخی اموال سال‌ها رها شده و استفاده مطلوبی نیز از آن نشده است و این اموال باید شناسایی و بهینه‌سازی شود و مسئولیت آن به استانداران داده شده است.

وی از مولدسازی اموال دولت در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک تجربه موفق یاد کرد و گفت: در این کشورها تلاش شد دارایی‌ها دولتی مولد شود ولی متأسفانه در کشور ما به دلیل دولت سالاری در حوزه اقتصاد بسیاری از اموال در اختیار دولت است.

استاندار مازندران با تاکید بر مولدسازی اموال دولتی گفت: در مولدسازی سعی شد از تجربه اجرای اصل ۴۴ نیز استفاده شود.

وی پایش هوشمند مولدها و دارایی‌های دولت را در استان ضروری خواند و گفت: باید بررسی شود که در استان چند درصد دارایی‌ها مولدسازی شده است زیرا مازندران مقصد گردشگری است و مولدسازی اموال ثروت آفرینی برای استان محسوب می‌شود و نباید اجازه دهیم این ثروت مردم به حال خود رها شود و نباید نسبت به مولدسازی دارایی‌ها مقاومت صورت پذیرد.

استاندار مازندران طراحی مهندسی جامع مولدسازی اموال را در استان را لازم دانست و گفت: ارزش افزوده مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت باید ارزیابی شود و تهیه سند آمایش برای مولدسازی سازی اموال دولتی ضروری به نظر می‌رسد و باید بین فروش و مولدسازی تفاوت قائل شد و نباید اموال دولتی فروخته شود.

استاندار مازندران به دستگاه‌هایی که برابر سازی اموال مقاومت می‌کنند هشدار داد و گفت: نگه داشتن املاک دولتی یکی از دلایل گرانی دلایل گرانی ملک و تورم در این حوزه است و یکی از راه‌های کاهش تورم مولدسازی اموال است.

وی گفت: پلاژهای دولتی استان بدون استثنا باید مولدسازی شود زیرا گره بزرگی از اقتصاد استان با مولد سازی حل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.