دادستان همدان با اشاره به افزایش حجم ورودی پرونده ها از مراجع انتظامی به دادسرا، گفت: ضروری است تا در نحوه ارسال پرونده ها بازنگری و راهکارهای عملیاتی برای حل آن ارایه شود.

حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادسراهای همدان

به گزارش قدس انلاین، حسن خانجانی پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با ضابطان قضایی، با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادسرا که به طور قطع در کیفیت رسیدگی‌ها، خواه ناخواه اثر می‌گذارد افزود: ضروری است تا از منشأ تشکیل پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، این مهم بررسی و راهکاری اساسی برای کاهش آن ارایه شود.

وی افزود: درباره شکایات موضوع ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری تنها در صورتی پرونده به دادسرا ارجاع شود که تمام بخش‌های آن از جمله اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نیز تحقیقات محلی و میدانی و تمامی مشخصات دیگر تکمیل شده باشد و این موضوع درباره سایر پرونده‌ها نیز صدق می‌کند.

دادستان همدان عنوان کرد: صورتجلسات ۱۱۰، در صورتی که منتهی به کشف جرم شده باشد؛ دقیق، تحقیق شده و مشروح به دادسرا فرستاده شود.

وی ادامه داد: همچنین در ارسال گزارش‌های الکترونیکی نیز به مانند گزارش‌های فیزیکی خلاصه ای از پرونده و اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نحوه جرم روی داده باید ضمیمه پرونده شده و ارسال شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.