جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب گفت که این اتحادیه ممکن است به هدف خود برای تامین یک میلیون گلوله توپخانه برای اوکراین دست نیابد.

شکست احتمالی اتحادیه اروپا در تحقق وعده ارائه یک میلیون گلوله توپخانه به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بورل افزود: صنعت دفاعی اروپا لازم است برای رسیدن به هدف خود برای ارائه یک میلیون گلوله به اوکراین تا ماه مارس تولید را سرعت بخشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ضرب‌الاجل یک ساله برای انجام تعهد ارسال یک میلیون گلوله توپخانه به اوکراین رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مجبور شده‌اند برای تحقق این تعهد، از ماه آوریل تا کنون ۳۰۰ هزار گلوله توپخانه از ذخایر تسلیحاتی خود به کی‌یف ارسال کنند.

بورل با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنایع تسلیحاتی در اروپا خطوط تولیدی خود را به سمت تولید مهمات هدایت کرده‌اند اما اعتراف کرد که با این حال شاید نتوانیم وعده ارسال یک میلیون گلوله توپ به اوکراین را محقق کنیم.

به نوشته یوراکتیو، کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شدند تا پایان مارس ۲۰۲۴ یک میلیون گلوله به کی‌یف بفرستند تا به اوکراین در مبارزه با نیروهای مسلح روسیه کمک کنند، چرا که در حال حاضر حجم آتش توپخانه روسیه ۱۰ برابر حجم آتش توپخانه اوکراین است و به ازای شلیک هر یک گلوله توپخانه از سوی ارتش اوکراین، ارتش روسیه ۱۰ گلوله شلیک می‌کند.

با این حال، مقاومت صنعت دفاعی اتحادیه اروپا در جهت‌دهی مجدد خطوط تولید خود برای تامین اوکراین به جای مشتریان اصلی خود و نیز بی‌میلی آنها به سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید اضافی برای افزایش کوتاه‌مدت تولید مهمات باعث نگرانی دیپلمات‌ها و مقامات ارشد اتحادیه اروپا درباره محقق نشدن ارسال یک میلیون گلوله توپخانه به اوکراین شده است.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا قرار است امروز (سه‌شنبه) در بروکسل برای بحث در مورد اتخاذ راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات موجود صنایع دفاعی اروپا در راه تولید مهمات با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.