مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ۳۰ عنوان با ۷۵۰ ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در استان اجرا می شود.

۷۵۰ ویژه برنامه هفته کتاب در مازندران اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، احسان آهنگر ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تبریک هفته کتاب گفت: هفته کتاب فرصتی است تا تا عموم مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی توجه دهیم تا حال و هوای خوبی را برای کتاب در سطح استان رقم بزنیم.

وی گفت: هفته کتاب فرصت طلایی است تا به دیگران بیاموزیم که چگونه از این فرصت طلایی استفاده و مهربان‌تر از گذشته با کتاب رفتار کنیم و با آن مأنوس باشیم.

وی گفت: برای رسیدن به پیشرفت باید سرانه مطالعه در کشور بالا باشد و امیدواریم که با اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی نیز نسبت به کتابخانه تاکید زیادی شده است، گفت: باید تلاش کنیم تا کتابخوانی در این جامعه فراگیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توسعه فرهنگ مکتوب از تولید گرفته تا توزیع، توجه به کیفیت آثار تولید شده و فروش کتاب را از جمله اهداف برنامه‌های هفته کتاب در استان بیان کرد و گفت: توسعه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه به ویژه در بین نسل کودک جوان و نوجوان از دیگر اهداف است.

آهنگر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی را از دیگر اهداف برنامه‌های هفته کتاب بیان کرد و با اشاره به شعار «آینده خواندنی است» شعار محوری هفته کتاب سال جاری افزود: باید برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در طول سال برنامه‌ریزی کنیم.

دبیرخانه دائمی کتاب و کتابخوانی راه اندازی می‌شود

وی راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کتاب و کتابخوانی را در استان ضروری خواند و افزود: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند به کار مستمر دقیق و علمی است.

وی شناسایی سازماندهی ساماندهی تشکل‌های و فعالان حوزه کتاب در استان را از دیگر الزامات بیان کرد و گفت: در هفته کتاب سال جاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه شاخص و محوری و بالغ بر ۷۵۰ عنوان فعالیت طراحی و تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برپایی جشن کتاب و کودک، نواختن زنگ کتاب در مدارس استان، بازدید از کتابخانه‌ها توسط دانش آموزان، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده نویسندگان و ناشران متوفی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده‌ها با عنوان چگونه کتاب بخوانیم را از جمله برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و از معرفی آمل به عنوان یکی از شهرهای پایتخت کتاب در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح جمع آوری بازیافت زباله‌های خشک و اهدای کتاب، پویش کتابخوانی درباره مسئله فلسطین، نشست تخصصی با محوریت علامه طباطبایی ویژه اساتید حوزه و دانشگاه از جمله برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته کتاب در مجتمع فرهنگی ارشاد استان برگزار می‌شود، گفت: میزگرد تخصصی با محوریت آسیب شناسی مشکلات ناشران، همایش تجلیل از ناشران و نویسندگان، کتابداران و کتابفروشی‌هاو رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه به شدت دنبال پیگیری و برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در استان هستیم ادامه داد در این زمینه برنامه ریزی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.