رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: سه هزار تن گازکربنیک مایع (دی اکسید کربن) با کاربرد صنعتی، دارویی و مواد غذایی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون خراسان رضوی طی سال جاری به افغانستان صادر شد.

۳ هزار تن گاز کربنیک مایع از تایباد به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس خراسان، جواد پشتیبان اظهار کرد: این میزان گاز گربنیک مایع تولید شده به ارزش ۴۵۰ هزار دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به مقصد شهرهای «هرات، مزارشریف، قندهار و کابل» خراسان رضوی بارگیری شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد ادامه داد: از گاز کربنیک مایع در صنعت تولید انواع نوشیدنی‌ها، دارو و محلول کپسول‌های آتش نشانی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: تنها کارخانه تولید گازکربنیک مایع این شهرستان که در شهرک صنعتی این منطقه فعال است، در زمان حاضر ۲ خط تولید دارد که روزانه افزون بر ۴۰ تن از این محصول صنعتی را روانه بازار مصرف افغانستان می‌کند.

به گفته پشتیبان، توان ذخیره سازی ۳۰۰ تن با هفت مخزن و خالص بودن آن با عیار افزون بر ۹۹ درصد در کارخانه گاز کربنیک تایباد فراهم است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد افزود: این واحد صنعتی از چهار واحد فعال سطح کشور به شمار می‌رود که برای راه اندازی آن بیش از پنج میلیون دلار هزینه شده و سالانه ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن گاز مایع را دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه این واحد صنعتی ۲ خط دیگر در این مجموعه تا دو سال آینده راه اندازی خواهد شد، گفت: ساخت این فضا در چهار مرحله پیش بینی شده که در فاز اول آن در زمینی به مساحت پنج هکتار ساخته شده و زمینه اشتغال ۳۳ نفر به صورت مستقیم در آن فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.