رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش یک هزار و ۷۰۲ خودروی توقیفی در کرمان طی سال جاری به بیت‌المال برگشت داده شد که عدد قابل‌توجهی است.

فروش ۲۵۰ میلیارد تومانی خودروهای توقیفی در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی پرونده‌های موادمخدر همیشه یک دغدغه بوده و هست و باید با هماهنگی بین دستگاه‌ها از دپوی خودروها در پارکینگ‌ها جلوگیری شود.

وی بیان داشت: اقدام جهادی بسیار خوبی برای برگزاری مزایده‌های فروش خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های ستاد مبارزه با موادمخدر استان کرمان شکل گرفت و این در حالی‌ست که بیش از ۲ هزار خودرو در این پارکینگ وجود داشت و شرایط خوبی نداشتند و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه اقدام به برگزاری مزایده کردیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: همه ظرفیت‌های استان کرمان پای کار آمد و با پیگیری‌های قضایی موفق به برگزاری سیستمی مزایده فروش خودروهای توقیفی شدیم.

حمیدی اضافه کرد: در نهایت در مزایده اول ۶۱۹ خودرو به فروش رفت و در مزایده دوم هم یک هزار و ۶۳ خودرو تاکنون به‌فروش رفته است که در مجموع طی ۱۰ ماه گذشته از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ خودروی موجود در پارکینگ تاکنون یک هزار و ۷۰۲ خودرو به‌فروش رفت.

وی با بیان اینکه مزایده‌های فروش خودروهای توقیفی در کرمان باید به صورت فصلی برگزار شود تا از دپوی خودروها در پارکینگ‌ها جلوگیری شود، اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش خودروهای توقیفی در کرمان به بیت‌المال برگشت داده شد که عدد قابل‌توجهی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: املاک توقیفی قاچاقچیان موادمخدر هم در استان کرمان داریم که باید ساماندهی شود تا از تخریب و یا تصرف آنها جلوگیری شود.

حمیدی همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را مهم خواند و با اشاره به اینکه اگر به بنیان مالی آنها ضربه وارد نکنیم، مبارزه ما بیهوده است، تصریح کرد: افرادی که در زمینه قاچاق موادمخدر دستگیر می‌شوند، مهره اصلی نیستند و هرچند باید با این افراد هم برخورد کرد، اما کافی نیست و باید دانه‌درشت‌ها را شناسایی کنیم و به بنیان مالی آنها به‌گونه‌ای ضربه بزنیم که توانی برای خرید و فروش موادمخدر نداشته باشند.

استقبال مردم از مزایده خودروهای توقیفی در کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان نیز در سخنانی گفت: از خردادماه سال‌جاری تاکنون دو مزایده فروش خودروهای پارکینگ ستاد مبارزه با موادمخدر در استان کرمان را برگزار کردیم.

کوروش احمدیوسفی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۰ دستگاه در مزایده اول برای فروش گذاشته شد و ۶۱۹ دستگاه خودرو به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت.

وی با اشاره به اینکه مزایده دوم بزرگتر بود و هنوز هم در جریان است، ابراز داشت: یک هزار و ۳۶۷ خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت به مزایده گذاشته شد و استقبال بسیار خوبی هم انجام شده است.

احمدیوسفی اضافه کرد: ۷ هزار نفر ودیعه ۱۰ درصد اول را پرداخت کرده‌اند و یک هزار و ۶۳ نفر خودرو و موتورسیکلت خریداری کردند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار شاهد حضور خبرنگاران در پارکینگ خودروهای توقیفی ستاد مبارز با موادمخدر استان کرمان بودیم که این حضور و انعکاس خبرها و گزارش‌ها به برگزاری بهتر مزایده کمک کرد و بیش از ۵۰ هزار نفر از پارکینگ بازدید کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان بیان داشت: هوشمندسازی پارکینگ ستاد مبارزه با موادمخدر کرمان در دستور کار قرار دارد تا اطلاعات خودروی توقیفی به‌طور کامل ثبت شود و حفاظت بهتری از این خودروها صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.