سریال «کیارش اسدی زاده» که مخاطبان شبکه نمایش خانگی او را با مجموعه موفق «کرگدن» می شناسند بعد از دو سال انتظار، روز گذشته از پلتفرم «تماشاخونه» پخش شد.

به گزارش قدس آنلاین، این سریال که بازیگران چهره زیادی را گردهم آورده است از مهدی هاشمی، نیکی کریمی و علی مصفا گرفته تا بابک حمیدیان، هانیه توسلی و رضا کیانیان، از بازیگران کمترشناخته شده هم بهره برده است که در قسمت اول سریال، بازی یکدستی را با بازیگران چهره دیگری همچون نازنین بیاتی، حدیث میرامینی و مینا ساداتی نداشتند. البته هنوز برای قضاوت درباره جنس بازی و میزان تسلط‌ بازیگران روی نقش هایشان، کمی زود است.

ماجراها در قسمت اول با ریتم نسبتا تند و اطلاعات قطره ای روایت شد. کارگردان بنا را بر این گذاشته بود که سریال را با حجم زیادی از اطلاعات مبهم و پرسش برانگیز آغاز کند.

هشت جوان در یک اردوی دانشجویی با هم آشنا می شوند و با ازدواج دو نفر از آنها، گروه «هفت» برای راه اندازی یک کافه سیار نوشیدنی و غذا شکل می گیرد اما ورودشان به یک مهمانی عجیب و غریب، آنها را در مسیر تاریکی قرار می دهد.

* قصه یک مهمانی عجیب

اسدی ‌زاده در قسمت اول این سریال هم به شیوه «کرگدن» وارد عمل شده و در پایان قسمت اول، شخصیت‌هایش را پس از معرفی با بحران روبه ‌رو می‌ کند. در آن سریال که چهار سال پیش از شبکه نمایش خانگی پخش شد، با چند جوان روبه‌ رو بودیم که به واسطه مهارت‌هایشان وارد چالش آدرنالین می ‌شدند و این سرآغاز رفاقت میان آنها و البته قرار گرفتنشان در ماجرایی عجیب شد.

سریال «هفت» هم با ماجرایی عجیب برای چند جوان آغاز می شود که قصه پیرامون آنها و مهمانان خاص یک مهمانی عجیب می گذرد. در قسمت اول این سریال فقط به نمایی از ورود مهمانان ویژه این مهمانی خاص به میزبانی «خان» با بازی مهدی هاشمی، بسنده شد و احتمالا در قسمت های بعدی رابطه این افراد با هم و ارتباطشان با آن مهمانی عجیب، روشن می شود.

در اواسط مهمانی ماشین‌های لوکسی از راه می رسند و بازیگرانی همچون علی مصفا، نیکی کریمی، هانیه توسلی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری و بابک حمیدیان از آنها پیاده می‌شوند. آنها صرفا در قسمت اول از مقابل دوربین رد می‌شوند و بازی خاصی ندارند اما در قسمت های بعدی نقش همه آنها به آن مهمانی ربط پیدا می ‌کند.

درباره سریالی که پس از دو سال معطلی به پخش رسید/ آغاز طوفانی «هفت»

* اهمیت منطق روایی

آغاز طوفانی یک سریال باعث جذابیت آن می شود اما مهم این است که سازه روایی درام چنان با ستون های استدلال، استوار شده باشد که در دام گردباد اتفاقات سست نشود. درست است که ماجراهای عجیب و گره های پیچیده بر تعلیق قصه می افزاید اما اتفاقات باید در روالی منطقی رخ بدهند و گره های داستانی جایی در قصه باز شوند، این مسئله دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

در قسمت اول سریال «هفت» علاوه بر گره کشته شدن یکی از اعضای گروه هفت، گره قتل رئیس بیمارستان به دست پدر اردلان (یکی از اعضای گروه هفت) هم باید در قسمت های بعدی باز شود و اگر این ماجرا دلیلی برای جمع کردن پول دیه باشد، منطق قصه لنگ خواهد زد.

کیارش اسدی زاده در اولین قسمت سریال معمایی جنایی خود با پایانی شوکه کننده نشان داد که بنا دارد قصه ای پیچیده و جذاب را روایت کند، باید منتظر قسمت های بعدی این سریال مهیج که ساعت 7 صبح سه شنبه هر هفته  منتشر می شود، ماند. سریالی که در ابتدا قرار بود به شکل مینی سریال و در 7 قسمت پخش شود اما آخرین خبرها حکایت از 15 قسمتی شدن آن دارد.

درباره سریالی که پس از دو سال معطلی به پخش رسید/ آغاز طوفانی «هفت»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.