معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بکارگیری زنان در مسوولیت‌های مختلف اجتماعی مورد تاکید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور کشورمان است.

خزعلی: بکارگیری زنان در مسوولیت‌های اجتماعی مورد تاکید رییس جمهور است/زنان خانه‌دار بیمه می‌شوند

به گزارش قدس انلاین انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با دانشگاهیان استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد افزود: در بسیاری از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو، حضور مدیران ارشد زن از ۳۰ به ۱۱۴ نفر افزایش یافته است و در حالی که در برخی ارگان‌ها از مدیران زن استفاده نمی‌شد، امروز از زنان نیز در ساختار اداری آنها استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای نشاط بانوان در استان‌های بی‌بهره از این امکانات در بودجه دولت سیزدهم و نیز در حوزه مسوولیت اجتماعی کارخانه‌ها و شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

خزعلی خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها نشاط بانوان کم و در برخی دیگر نیاز به ایجاد زیرساخت دارد که رفع این مشکل در کانون توجه دولت است.

وی با توجه به حضور گسترده زنان در دانشگاه، جامعه و قبولی ۶۱ درصدی آنان در دانشگاه‌ها اظهار کرد: حمایت از زنان، دانشجویان و نُخبگان از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: روز گذشته در جلسه هیات دولت اعلام شد که با وزارتخانه‌های نفت و نیرو قراردادهایی برای اشتغال جوانان بسته شده که این خود زمینه‌سازِ اشتغال‌آفرینی دانشجویان است.

وی در باره برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت جسمی و روحی بانوان نیز تصریح کرد: بودجه‌های بسیار خوبی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به سلامت جسمی و روحی بانوان اختصاص دارد.

خزعلی گفت: از یکسال گذشته تاکنون بسیاری از دوره‌ها در باره اشتغال و سلامت بانوان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های مشاوره‌ و سایر دوره‌های در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

وی تأکید کرد: وقتی نگاه چندبُعدی به زن مطرح است باید حمایت‌های لازم شغلی از جمله در مساله برابری پرداخت‌ها و سکونت دانشجویان متاهل نیز صورت گیرد که این نگره در دستور کار دولت قرار دارد.

حمایت از زنان سرپرست خانوار در طرح «کسب و کار خانواده محور»

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه در طرح «کسب و کار خانواده‌ محور»، زنان سرپرست، بی‌سرپرست یا خودسرپرست پشتیبانی‌های لازم و کافی را دریافت می‌کنند، افزود: در طرح کسب و کار خانواده‌محور، زنان افزون بر برخورداری از آموزش، از مزایای فرایند تولید تا مصرف کارآفرینان نیز بهره‌مند می شوند.

وی گفت: یکی از مشکلات خانواده‌ها این است که آموزش مردان کمتر است و زنان آموزش‌های بیشتری فرامی‌گیرند و در همین ارتباط یکی از مصوبه‌هایی که در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود، آموزش چگونگی رفتار در خانواده و سبک زندگی برای سربازان است.

خزعلی با تاکید براینکه بخش اعظم طلاق‌ها بدلیل نبود آموزش مردان است، اضافه کرد آموزش خانواده و زوجین از اموری است که قرار است در سطح ۲ استان به جامعه هدف ارائه شود.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آئین‌ نامه جامعی برای بانوان سرپرست خانوار تنظیم شده است که جنبه‌های مختلف کار، مشاوره و پشتیبانی‌های حقوقی را فرا می‌گیرد.

زنان خانه‌دار بیمه می‌شوند

وی همچنین با تاکید بر بیمه زنان خانه‌دار بیان کرد: برای اجرای این طرح، بیمه زنان خانه‌دار بصورت پلکانی به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خزعلی با اشاره به بیمه شدن زنان خانه‌داری که سه یا چهار فرزند دارند، گفت: در سال‌ جاری اولویت با زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر است و به نسبتی که بودجه اجازه دهد بانوان شهری نیز در دستور کار قرار می‌گیرند تا جایی که همه زنان زیر پوشش بروند.

وی گفت: در طرح بیمه زنان خانه‌دار، روستاییان بیشتر مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند زیرا شرایط سختی دارند و چه بسا این مساله موجب مهاجرت‌ آنها از روستاها به شهرها شود بر این اساس باید شرایط اشتغال و رفاهی آنها، تامین اجتماعی و سکونت در روستاها فراهم شود تا شاهد مهاجرت نباشیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان، امروز پنجشنبه در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهور به این استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.