امانت‌بانک تاجیکستان و بانک دولتی توسعه چین یک توافق‌نامه در زمینه وام ۱۰۰ میلیون یوانی (بیش از ۱۳.۸ میلیون دلار) به امضا رساندند.

امضای توافقنامه ۱۰۰ میلیون یوانی «امانت‌بانک» تاجیکستان و بانک توسعه چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امانت‌بانک تاجیکستان و بانک دولتی توسعه چین یک توافق‌نامه در مورد ارائه وام ۱۰۰ میلیون یوانی (بیش از ۱۳.۸ میلیون دلار) امضا کردند.

این توافقنامه توسط «سراج‌الدین اکرامی» و رئیس هیات مدیره این بانک «تانگ چون» رئیس بانک دولتی توسعه چین، امضا شد.

هدف از امضا این توافقنامه ارائه وام‌های کوچک برای توسعه بخش کشاورزی، توسعه مشاغل کوچک و متوسط، معرفی تجهیزات و فناوری‌های تولید کالا و محصولات وارداتی، عنوان شده است.

همچنین این توافقنامه وام دادن به کارآفرینانی که کالا و محصولات را از چین وارد ‌می‌کنند، پیش‌بینی می‌کند.

علاوه بر این، هیات بانک دولتی توسعه چین در چارچوب بازدید از امانت‌بانک تاجیکستان با گروهی از متخصصان بانکی دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه بین‌بانکی و گسترش تعاملات در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

در جریان این دیدار خاطرنشان شد که طی ۱۵ سال همکاری بین دو بانک، ۱۰ توافقنامه از جمله ۹ توافقنامه در زمینه ارائه وام به مبلغ ۸۱.۶ میلیون دلار، یک موافقت‌نامه در زمینه توسعه روابط دوجانبه و یک تفاهم‌نامه در زمینه بازآموزی پرسنل منعقد شده است.

طی این مدت با استفاده از وام‌های دریافت شده ۷۴ پروژه مختلف در ۳۶ شهر و نواحی گوناگون تاجیکستان تامین مالی شدند که از این میان ۳۵ در صد برای توسعه بخش کشاورزی، ۴۶ درصد – توسعه بخش صنعتی و ۱۹ درصد مابقی برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

برای توسعه کسب و کار به ۴ هزار و ۲۰۰ مشتری وام‌های کوچک داده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.