رئیس شورای شهر اهواز از تذکر کتبی به شهردار به دلیل عدم حضور در محل کار خود در بارندگی اخیر خبر داد.

عدم حضور شهردار اهواز در روزی که شهر زیر آب رفته بود/ امینی تذکر گرفت

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد علی پورموسوی، رئیس شورای شهر اهواز، عصر امروز اظهار کرد: در خصوص آبگرفتگی‌های اهواز چندین مرتبه در صحن علنی شورا تذکر داده شد و جلسه چند جانبه مابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب نیز تشکیل دادیم.

پورموسوی ابراز تأسف کرد که باران ۲۴ میلیمتری باعث آبگرفتگی در اهواز شده است و اظهار کرد: این وضعیت مردم را درگیر کرده است و ما بابت شرایطی که پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم که این مشکلات در آینده تکرار نشود.

وی اعلام کرد که فردا یک جلسه با حضور همه کمیسیون‌های شورا، شهردار اهواز، شهرداران مناطق و معاونین شهردار در شورای شهر برگزار خواهد شد و سعی می‌شود تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آبگرفتگی در باران‌های آتی به سرعت انجام داد.

پورموسوی تاکید کرد یک صورتجلسه در استانداری با حضور استاندار امضا شده است و در آن صورتجلسه وظایف و تکالیف دستگاه‌ها، به ویژه شهرداری، در زمان باران‌ها مشخص شده است.

وی تصریح کرد که باید جلوی تکرار این مشکلات را گرفت  با توجه به هشدارهای هواشناسی، حضور در مناطق بحرانی باید قبل از شروع باران‌ها انجام شود.

پورموسوی در پاسخ به این سوال که آیا با  تصمیمات ضرب الاجلی می‌توان مشکل آبگرفتگی در اهواز را در زمان بارندگی حل کرد، گفت: همه تصور می‌کنند که باید شرایط اهواز به نحوی تغییر کند که دیگر به مشکل آبگرفتگی برنخوریم. ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، این امر امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: عبور آب‌های سطحی از کانال‌های فاضلاب در ایام باران وجود ندارد و برای کاهش بحران آبگرفتگی، نصب پمپ‌ها و استفاده از ماشین‌های لجن‌کش ضروری است.

پورموسوی با اشاره به تعدد به تعداد نقاط بحرانی آبگرفتگی در اهواز، اظهار کرد: در اهواز، ۳۸ نقطه بحرانی جدی و بیش از ۱۰۰ نقطه وجود دارد که در آنها آبگرفتگی کاسه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی درباره عدم حضور شهردار اهواز در روزی که شهر زیر آب رفته بود گفت: به صورت کتبی و رسمی به شهردار اهواز درباره این موضوع تذکر داده‌ام و به او گفته‌ام که باید در آینده تکرار نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.