با توجه به افزایش سقف قیمت انرژی در انگلیس، خانوارها از ماه ژانویه باید منتظر قبوض انرژی با رقم‌های بالاتر باشند.

پیش لرزه‌های زمستان برای خانوارهای انگلیسی با افزایش پول قبض‌های انرژی

به گزارش قدس انلاین، بر اساس جدیدترین پیش‌بینی سه ماهه نخست موسسه مشورتی «کرون‌وال اینسایت»، از آنجایی‌که تنظیم‌کننده بازار انرژی انگلیس (افگم) سقف قیمت انرژی را برای مصرف‌کنندگان عادی تا ۱۹۳۱ پوند (۲۳۹۵ دلار) بالا خواهد برد، خانوارهای انگلیسی از ماه ژانویه باید منتظر قبوض انرژی با رقم‌های بالاتر باشند.

بنا بر اعلام این موسسه، این به معنای افزایش ۵ درصدی قیمت‌ها نسبت به رقم کنونی است. در حال حاضر این رقم برای مصرف‌کنندگان معمولی برابر با ۱۸۳۴ پوند در سال است.

البته این قیمت‌ها از قیمت‌هایی که در سال گذشته در اوج بحران انرژی غرب اروپا رقم خورد، کمتر است اما همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

«کرون‌وال اینسایت» نوشت، سقف قیمتی انرژی از پایان مارس ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت، هرچند این به بی‌ثباتی مداوم در بازارهای عمده‌فروشی انرژی بستگی دارد.

نگرانی‌های ژئوپلتیکی از جمله اختلال در خط لوله گاز طبیعی بالتیک فنلاند، درگیری حماس – اسرائیل و اعتصاب‌ها در تاسیسات تولید گاز در استرالیا همگی به افزایش قیمت انرژی منجر شده است.

کریگ لوری، مشاور اصلی «کورنوال اینسایت» در این رابطه گفت، بازار بی‌ثبات عمده‌فروشی انرژی به همراه وابستگی انگلیس به واردات انرژی، افزایش قیمت قبوض انرژی را از سطوح فعلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. این امر سبب می‌شود، خانواده‌ها زمستانی دیگر با قبوضی صدها پوند بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری را تجربه کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.