حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به راست بودن گفته‌ها و اخبار خداوند بیان کرد: اگر می‌خواهید در زندگی هدایت شویم‌، باید به اخبار و گفته‌های خداوند گوش دهیم.

عمل به گفته‌های الهی، عامل هدایت انسان است

قدس آنلاین/ حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به راست بودن گفته‌ها و اخبار خداوند اظهار کرد: اگر می‌خواهید در زندگی هدایت شویم‌، باید به اخبار و گفته‌های خداوند گوش دهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسم کرسی تلاوت فاطمی که به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)، در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: زندگی انسان‌ها با اخبار تنظیم می‌شود، خداوند می‌فرماید سه خبر وجود دارد؛ خبر اول، خبری است که از سمت خداوند و اولیا خداوند می‌باشد که قطعا راست و هدایتگر است.

وی با اشاره به آیه ۱۴۲ سوره انعام در خصوص دروغ بودن حرف‌های شیطان گفت: خبردوم مربوط به حرف‌های شیطان است، که حتی اگر راست هم گفت باز هم نباید حرف‌های شیطان را باور کنیم چرا که او دشمن ماست، همانطور که در آیه ۱۴۲ انعام آمده شیطان در روز قیامت می‌گوید من که به شما دروغ گفتم و صرفا دعوتتان کردم، این خودتان بودید که دعوت من را اجابت کردید.

ماندگاری در خصوص نوع خبر سوم تصریح کرد: دسته سوم مربوط به اخبار مشکوک است، که این اخبار همان حرف‌های مردم است همانطور که در آیه ۱۲ سوره هجرات آمده، حرف‌های مردم آدم را سردرگم می‌کند و بدانید در روز قیامت همین مردم فرار می‌کنند.

وی در پایان در خصوص استواری حضرت زینب(س)، بیان کرد: زینب کبری فهمید که این دنیا ابتلا است و فقط باید به حرف‌های خداوند گوش فرا دهد تا در زندگی بتواند ایستادگی کند و در مقابل سختی‌های زندگی کم نیاورد، آن حضرت به سه نوع از اخبار خداوند ایمان داشت؛ اول به دیده شدن در محضر خدا هر کجا که باشد، دوم محاسبه شدن اعمال توسط خداوند و طبق فرموده آیه ۱۱ سوره توبه پسندیده شدن توسط خداوند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.