وزیر امور خارجه کشورمان با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در مورد مسایل منطقه‌ای از جمله تحولات غزه، روند آتش بس و تثبیت آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نبوده و نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار تحولات غزه، روند آتش بس و تثبیت آن و نیز برخی موضوعات مرتبط با روند سیاسی لبنان و روابط دوجانبه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک روز ملی لبنان، از نقش ارزشمند آقای میقاتی در تحولات لبنان و روابط دوستانه میان دو کشور ایران و لبنان قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار بسیار خوب اخیر آقای میقاتی با دکتر رییسی در ریاض، روابط میان ایران و لبنان و مشورت‌های مستمر میان دو کشور را مهم و ارزشمند دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و غزه، بر ضرورت تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای تحقق و تثبیت آتش‌بس کامل و تداوم آن تاکید کرد.

امیرعبداللهیان توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و استمرار آتش‌بس کامل را برای ایجاد آرامش در منطقه مهم دانست و گفت البته چنانچه نتانیاهو افکار خود را بر کاخ سفید بقبولاند، شاهد شرایط دیگری در منطقه خواهیم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نبوده و نیست، چرا که اگر چنین بود، شرایط منطقه به طور کلی تغییر می‌کرد. وی با تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد آمریکا در حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی گفت، اگر رژیم اسرائیل برای تداوم و توسعه جنگ حرکت کند، شرایط در منطقه با مرحله قبل از آتش‌بس تفاوت زیادی خواهد کرد.

آقای میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دوجانبه ایران و لبنان و نیز دیدار اخیر خود با رییس جمهور کشورمان و گفت‌وگوهای مفید انجام شده در ریاض، گسترش روابط ایران و عربستان را به نفع منطقه و نیز لبنان ارزیابی کرد.

میقاتی در خصوص فلسطین نیز با انتقاد از رویکرد دوگانه برخی کشورها و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به تحولات غزه، گفت سوال اساسی این است که حقوق بشر کجاست!

وی گفت لبنان از زمان نکبت فلسطین یعنی ۷۵ سال قبل تاکنون در کنار قضیه فلسطین است، چون فلسطین را قضیه حق می‌دانیم و نباید اجازه داد قدرت بر حق غلبه پیدا کند.

آقای میقاتی همچنین از نقش ارزشمند ایران در ۴۵ روز گذشته در خصوص فلسطین و تلاش ایران برای کنترل و پایان بحران و عدم گسترش جنگ و تقویت ثبات در منطقه در کنار حمایت ایران از قضیه فلسطین و مردم مظلوم آن تقدیر و تشکر کرد.

وی مرحله بعد از آتش بس را مهم توصیف کرد و افزود لازم است برای تثبیت و تقویت ثبات در منطقه تلاش نماییم.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نبوده و نیست

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.