معاون اول رئیس جمهور گفت: باید با یک نگاه ملی و ارائه اختیارات و اعتبارات لازم مشکلات حاشیه نشینی را در این شهر کاهش دهیم.

مشکلات حاشیه نشینی شهر مشهد باید با نگاه ملی و اعتبارات لازم کاهش یابد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهردار مشهد، پس از بازدید چندی پیش معاون اول رئیس جمهور از حاشیه شهر مشهد، در جلسه ای با حضور دکتر مخبر مشکلات این مناطق و اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساختی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و در جهت بهبود وضعیت موجود تصمیماتی اتخاذ شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در خصوص حل مشکلات حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: در بازدید میدانی از این مناطق، مردم نگرانی ها و دغدغه هایی در خصوص آسیب های اجتماعی، کمبود امکانات شهری و رفاهی داشتند که با وجود اقدامات خوب شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در دو سال گذشته به نظر می رسد هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و همچنین سایر مسئولان و مقامات ارشد محلی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: شهر مشهد یک کلانشهر و محل رجوع بسیاری از داخل و خارج از ایران است و بنابراین باید با یک نگاه ملی و ارائه اختیارات و اعتبارات لازم مشکلات حاشیه نشینی را در این شهر کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دولت به ظرفیت اجرایی و توان مدیریتی مدیران استانی برای حل مسائل حاشیه شهر مشهد کاملا اعتقاد و باور دارد، افزود: باید با مسئولیت استاندار، فهرستی از اختیارات مورد نیاز برای حل مشکلات این بخش از شهر و تدوین سندی برای جلوگیری از گسترش این مناطق تهیه و ارائه شود.

مخبر تأکید کرد: آسیب شناسی برای جلوگیری از گسترش و ازدیاد حاشیه نشینی در شهر مشهد اهمیت اساسی دارد و باید در ادامه اجرای طرح تحول در حاشیه شهر مشهد مسکن، آب و فاضلاب و ساخت مدارس در اولویت قرار گیرد.

در این جلسه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی ضعف کارکرد و عدم حضور دستگاه های حاکمیتی و همچنین زمین و مسکن ارزان را از مهمترین دلایل رشد حاشیه شهر مشهد برشمرد و گفت: علیرغم اقدامات متنوع در حوزه های بهداشتی و سلامت، ورزشی، اشتغالزایی، مسکن و فرهنگی این بخش از شهر مشهد با برخی معضلات طی سالهای گذشته روبرو بوده است که با عزم جدی مدیران استانی و اجرای هرچه سریع تر طرح تحول شاهد توسعه و پیشرفت این منطقه تا پایان دولت سیزدهم خواهیم بود.

شهردار مشهد نیز با بیان اینکه در دولت کنونی ۵۲ درصد بودجه عمرانی به حل مسائل حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته ، ادامه داد: با رویکرد اعتمادسازی و مشارکت مردم پروژه های زودبازده بر حسب نیازهای محلی طراحی و اجرایی شده و تاکنون بیش از هزار پروژه با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.