بی تفاوتی امروز دستگاه ورزش نه تنها منطقی نیست بلکه بسیار عجیب است چون ممکن است با وقت کشی و اتلاف وقت مدیرانی چون محمد پولادگر سهمیه های المپیکی موجود به واسطه این غفلت از بین برود که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست! 

به گزارش قدس آنلاین، هشت ماه دیگر بازی های المپیک پاریس به صورت رسمی آغاز خواهد شد، تا ورزشکاران جهان رقابت های خود را برای کسب نشان های ارزشمند این دوره از بازی‌ها کلید بزنند، اما مساله نگران کننده برای ورزش ایران در آستانه بزرگترین رویداد بزرگ ورزشی جهان، بلاتکلیفی مدیریت بیش از چهارده فدراسیون ورزشی است!

بعد از انتخاب کیومرث هاشمی به عنوان وزیر جدید دولت سیزدهم تصور می رفت وزیر ورزش و جوانان برای برطرف شدن بلاتکلیفی موجود در حوزه مدیریت فدراسیون های ورزشی تکلیف فدراسیون های بدون رئیس را روشن کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه حالا معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز بی تفاوتی خاصی در قبال برگزاری انتخابات‌ فدراسیون‌های ورزشی بدون رئیس از خود نشان می دهد تا ابهامات در این حوزه بیش از قبل تشدید شود.

با وضعیت کنونی و بلاتکلیفی موجود قطعا بزرگترین نگرانی به ورزشکاران شاغل در تیم های ملی این فدراسیون ها تزریق خواهد شد چون نمی دانند با چه روش و راهکاری مشکلات پیش روی خود را برطرف نمایند و خود را برای حضور در بازی های انتخابی المپیک آماده سازند.

از سویی دیگر به اذعان بسیاری از کارشناسان نبود مدیریت قانونمند در این فدراسیون ها می تواند زمینه خلق یک تراژدی تلخ در بازی های المپیک پاریس را رقم بزند که طبیعتا تبعات این مساله گریبانگیر ورزش ایران خواهد شد که به هیچ شکل قابل جبران نیست!

شاید برای برخی فدراسیون های ورزشی بدون رئیس که نماینده‌ای در بازی های المپیک نداشته باشند ، تداوم بلاتکلیفی موجود زیاد سخت نباشد اما ظلم بزرگ در حق ورزشکاران رشته های المپیکی نظیر دو و میدانی، شطرنج ، والیبال،سوارکاری،سه گانه و بادبانی می شود که باید برابر اصول و قواعد حرفه‌ای بدون هیچ مشکلی فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کنند تا بتوانند سهمیه ورودی المپیک را به دست آورند اما نبود رئیس قانونی نه تنها دغدغه آنها برای کسب موفقیت را برطرف نمی کند بلکه دردسرهای آنها دو چندان می‌شود تا حدی که ورزشکاران در کنار سختی و مشقت تمرین های ورزشی باید به فکر تامین هزینه های جاری و پشتیبانی لازم برای کسب موفقیت نیز باشد که این مساله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست!

اینکه چرا و به چه علت وزارت ورزش و جوانان و معاونت ورزش قهرمانی تا به امروز نسبت به برگزاری انتخابات این فدراسیون ها اقدام نکرده است نکته بسیار مهم و بحث برانگیزی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت اما مهمتر از آن این است که با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک تشکیلات قوی که به وجود آورنده ورزش قوی است، مسوولان و تصمیم سازان دستگاه ورزش تا به امروز چه اقدام عملیاتی انجام داده اند؟ 

بی تفاوتی امروز دستگاه ورزش نه تنها منطقی نیست بلکه بسیار عجیب است چون ممکن است با وقت کشی و اتلاف وقت مدیرانی چون محمد پولادگر سهمیه های المپیکی موجود به واسطه این غفلت از بین برود که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست! 

فارغ از این موضوع، مرجع رسیدگی کننده به مشکلات و دغدغه های ورزشکاران شهرستانی در این مقطع حساس کیست؟ بسیاری از ورزشکاران شهرستانی که شانس دستیابی به سهمیه المپیک پاریس را دارند در وضعیت مناسب و ایده آلی به سر نمی برند و هیئت های ورزشی استان ها به واسطه نبود بودجه مناسب قادر به ایجاد فضای لازم برای ورزشکاران ملی پوش رشته های ورزشی نیستند و این ظلم مضاعفی در حق کاروان ورزشی ایران و تک تک ورزشکارانی است که قابلیت حضور در این بازی های را دارند که در سایه بی تفاوتی مسوولان ورزش ایران قرار گرفتند!

حدود 240 روز دیگر تا زمان برگزاری بازی های المپیک باقی مانده است از این رو باید به صورت جدی و صریح به وزیر ورزش هشدار داد که اگر وضعیت موجود و بی تفاوتی محض معاونت ورزش قهرمانی در قبال بلاتکلیفی فدراسیون های ورزشی تداوم داشته باشد بایستی منتظر یک فاجعه بزرگ بود که طبیعتا دود این مشکل در درجه اول به چشم ورزش و ورزشکاران این مرز و بوم خواهد رفت که با هیچ عذرخواهی و تشکیل کمیته بررسی علل شکست و پیدا کردن مقصران احتمالی قابل برطرف شدن نیست، پس خیلی سریع و آنی انتخابات فدراسیون های بدون رئیس را برگزار کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.