سفیر و نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در نوار غزه شد.

قطر: کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی جنایات صهیونیست ها در غزه تشکیل شود

به گزارش قدس آنلاین «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» در این باره گفت: دولت قطر ضمن محکوم کردن مجدد جنایات هولناک اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین در غزه، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در نوار غزه است.

علیاء آل ثانی افزود: فلسطینی ها در غزه به دلیل بمباران های اسرائیل که منجر به شهادت، زخمی و مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار تن شده است در بدترین بحران انسانی به سر می برند.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل تأکید کرد: تجاوز نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی، نقض قوانین بین المللی و تحریک احساسات مسلمانان است.

علیاء آل ثانی با تأکید بر ادامه تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش و جلوگیری از خونریزی و همچنین ارسال کمک های انسانی به نیازمندان اظهار امیدواری کرد آتش بس کنونی منجر به آتش بس دائمی و زمینه ساز مذاکرات جدی برای دستیابی به «صلح دائمی و عادلانه» شود.

این در حالی است که امروز سه شنبه یک رسانه آمریکایی گزارش داد که ویلیام برنز رئیس سازمان سیا برای دیدار با دیوید بارنیا رئیس موساد و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر به دوحه سفر خواهد کرد تا در مورد تمدید مجدد آتش بس در غزه با آنها گفت‌وگو کند.

درحالی که فشارها بر روی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از داخل کاخ سفید و حزب دموکرات برای توقف جنگ در غزه افزایش یافته، واشنگتن به دنبال تمدید مجدد وقفه در جنگ غزه است که نشان دهنده گام‌های احتمالی بعدی برای آتش بس دائمی است.

یک مقام آمریکایی امروز سه‌شنبه به آکسیوس گفت که برنز قصد دارد در جریان گفت‌وگوی‌های گسترده‌تر در مورد جنگ غزه، به منظور دستیابی به توافق‌های بیشتر برای آزادی اسرا با بارنیا و نخست‌وزیر قطر نهایت تلاش خود را فشار بیاورد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های صهیونیستی گفتند که طی چند روز گذشته زمانی که اسرا آزاد شدند، برنز و کارکنانش در ارتباط مداوم با «اتاق وضعیت» مشترک اسرائیل- قطر در مرکز فرماندهی موساد در تل آویو بودند.

همچنین مقام‌های تل آویو گفتند: برنز با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به نابودی توافق اولیه تبادل اسرا، در تماس بوده است.

از آنجایی که آمار وزارت بهداشت فلسطین از تعداد شهدای غزه در اثر بمباران‌ها و حملات زمینی رژیم صهیونیستی به ۱۵ هزار نفر رسیده است، تیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فشار فزاینده‌ای از داخل دولت و حزب دموکرات برای توقف جنگ روبه‌رو شده است.

برنز روز ۹ نوامبر (۱۸ آبان) ابتدا به دوحه سفر کرد و با نخست وزیر قطر و بارنیا ملاقات کرد. یک مقام آمریکایی گفت: آنها سعی کردند یک مشکل کلیدی را حل کنند؛ اینکه حماس هنوز اعلام نکرده بود که چه کسانی را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.