رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان از اجرایی شدن طرح عملیاتی "پیشگامان امنیت انتظامی ۴ "به همت پلیس پیشگیری و فرماندهی انتظامی استان سمنان خبر داد.

چتر امنیتی پلیس در کویر دامغان/ اجرای پیشگامان امنیت انتظامی در سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسن رستمیان ۸آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح عملیاتی "پیشگامان امنیت انتظامی ۴ " در سراسر استان و در همه شهرستان‌های این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح عملیاتی "پیشگامان امنیت انتظامی ۴ " با هدف پیشگیری از سرقت های خرد و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از امروز با استفاده از تمامی ظرفیت کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و یگان‌های امداد فرماندهی انتظامی شهرستان‌های هشتگانه این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح که به مدت ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت افزود: این طرح عملیاتی کلیه شهرستان‌های استان را در برگرفته و کلانتری‌ها و پاسگاه های سراسر استان با اقداماتی که قبل از شروع طرح آغار کرده‌اند، با شناسایی مناطق جرم خیز مجوز قضایی مناسب را از مرجع مربوطه اخذ کردند.

سرهنگ رستمیان با تأکید بر اینکه امنیت عمومی متضمن فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و... و تسهیل کننده مشارکت و تعامل مردم با پلیس و سیستم عدالت کیفری کشور است، تصریح کرد: ثبات در فعالیت‌های اجتماعی محصول امنیت و در اصل ناظر بر وجود توازنی بین خواسته های مردمی و کار ویژه‌های پلیسی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات انجام اقدامات پیشگیرانه با استفاده از تمام ظرفیت‌های پلیسی است، از این رو پیرو طرح پیشگیری و مقابله با سرقت، طرح پیشگامان امنیت و انتظامی ۴، بهبود خدمات انتظامی و کنترل جرایم را در برخواهد گرفت و در مدت اجرا به صورت لحظه به لحظه مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

چتر امنیتی پلیس در کویردامغان

فرمانده انتظامی دامغان نیز از پاکسازی مناطق کویری و اجرای طرح پایش، رصد و پاکسازی مناطق کویری در عمق کویر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عرب، با بیان اینکه این طرح با حضور تیم‌های مختلف عملیاتی و انتظامی، از بامداد امروز آغاز شد اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، پاکسازی منطقه از لوث وجود اشرار و گروه‌های مسلح قاچاق موادمخدر، شناسایی و ناامن کردن مسیرهای تردد اشرار و قاچاقچیان و ارتقای احساس امنیت و آرامش برای اهالی منطقه است.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان ادامه داد: ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، ایجاد بازدارندگی در منطقه، ارتقای مهارت کارکنان عملیاتی و انتظامی و اشراف اطلاعاتی پلیس از جمله اهداف اجرای این رزمایش است.

وی افزود: در پی  اجرای این طرح و استمرار آن در منطقه، به شناخت خوبی از کویر دست پیدا کرده و با تدابیر عملیاتی لازم فضا را برای تردد اشرار ناامن خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.