مفهوم سکولاریسم  در غرب چماقی است  که از آن بر علیه مسلمانان استفاده می کنند. آنها قصد دارند با گسترش اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی اصل و ریشه اسلام و تشیع را منحرف سازند و در  حقیقت این یک پدیده جدید نیست.

سکولاریسم چماق سرکوب موج اسلام گرایی / دکتر مسعود شجره در تحلیل گام تازه ضد اسلامی اتحادیه اروپا می گوید

دیوان دادگستری اروپا به عنوان عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین اتحادیه اروپا حکم داد که اعضای این اتحادیه می‌توانند کارکنان را از پوشیدن لباس‌های نشان‌دهنده باورهای مذهبی منع کنند. رأی دیوان دادگستری اروپا بعد از آن صادر شد که یک زن بلژیکی ادعا کرد کارفرمای او با گفتن اینکه او نمی‌تواند در محل کار حجاب داشته باشد، آزادی‌های مذهبی‌اش را نقض کرده است.

مسئله پوشیدن حجاب در محل کار از جمله مسائلی است که طی سال‌های گذشته همواره باعث اختلاف در میان کشورهای اروپایی بوده است. در سال 2021، این دادگاه حکم داده بود که زنان در صورت حضور در مشاغلی که مستلزم تعامل با عموم مردم است بایستی از پوشیدن حجاب خودداری کنند و در صورت عدم تبعیت از این اصل می‌توانند از محل کار اخراج شوند. در رابطه با گام جدید ضد اسلامی نهادهای اروپایی به سراغ دکتر مسعود شجره، رئیس مرکز حقوق بشر اسلامی لندن رفته و از وی چرایی چنین رویه ای را جویا شده ایم.

 جناب دکتر؛ در ادامه اقدامات گام به گام و حساب شده ضد اسلامی در اروپا، شاهد رای اخیر دیوان دادگستری اروپا بودیم. تحلیل شما از این اقدام چیست؟

یکی از عللی که آنها مسلمان‌ها را هدف قرار می‌دهند، واقعیتهای جاری در این جوامع است. برای روشن شدن موضوع، می توان مسئله جمعیت را مدنظر داشته باشیم که نسبت مسلمانان در مقایسه با کل جمعیت کشورهایی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر است. نقض حقوق مسلمانان و تبعیض علیه آنان در اروپا در حالی در مسیر فزاینده ای قرار گرفته است که این کشورها از عمده ترین مدعیان حقوق بشر هستند و از این ابزار به شکلی گسترده در سیاست خارجی خود بهره می برند. دولت‌های اروپایی در عمل به طور مکرر آزادی مذهبی مسلمانان و حقوق بشری آنان را نقض می‌کنند. این اقدامات و برنامه ها بصورت حساب شده از سال 2007 به‌طور قابل توجهی در حال افزایش می باشد. بطوریکه تمامی اهداف و آرمان های حقوق بشری و آزادی های بیان،عمل و شخصی در اروپا تنها یک شعار پوچ و بیهوده است. اسلام هراسی در اروپا در واقع  مفهومی است که ساخته شده و نوعی فضای ترس غیرواقعی مرتبط با آن را ایجاد کرده اند و روی آن کار می‌کنند. امروز تعداد مسلمانان در برخی از کشورهای اروپایی در مجموعه جامعه حداکثری قرار دارند. برنامه ای که امروز اروپا بر ضد مسلمانان در پیش گرفته تنها برای فشار آوردن بر روی مسلمانان و ایجاد تفرقه های دینی در جامعه می باشد.

جالب اینکه چند ماه پیش هم در فرانسه پوشیدن عبا برای دانش آموزان مسلمان ممنوع بود. علت چیست؟

خوب در پاسخ به این پرسش باید گفت: امروز کشورهای غربی شمشیر را رو برای مسلمانان بسته اند و دیگر از هیچ عملی برای اسلام هراسی کوتاهی ندارند.

به ویژه اینکه سیاستمداران اروپایی با دامن زدن به موج اسلام ستیزانه و ناقض حقوق مسلمانی که به راه انداختند، تلاش می‌کنند تا به قدرت برسند و پس از رسیدن به قدرت برای تداوم حضور خود این روند را ادامه می‌دهند؛ این  به معنای تشدید و تداوم چرخه نقض حقوق مسلمانان برای رسیدن به قدرت و باقی ماندن در آن است. روند نقض حقوق مسلمانان در اروپا از مدت‌ها پیش آغاز شده و اوج آن سیاست‌های ضد اسلامی دولت فرانسه است که تعطیلی مساجد و انجمن‌های متعدد در این کشور را در پی داشته است. در اتحادیه اروپا احزاب فاشیستی هستند که قصد دارند سیستم تبعیض علیه مسلمانان را قانونی کنند و این مسئله از رفتار اخیر برخی از مقامات اروپایی مشهود و واضح می باشد.

غرب اقدامات ضد اسلامی خود را به بهانه سکولاریسم توجیه می کند. واقعا علت نگرانی آنها در همین مسئله هست؟

نکته مطرح در این مسئله افزایش گرایش به اسلام توسط جوانان در اروپا  است. امروز تعداد افرادی که در اروپا و غرب، به دین اسلام وارد می‌شوند افزایش پیدا کرده است. اما مهمترین هدفی که غرب برای اسلام ستیزی این است که مسلمان‌ها به بیان واقعیتهای جامعه غرب می‌پردازند و می‌گویند چرا نباید امکان ظهور شعائر دینی خود را داشته باشند؟ چرا نباید آزادی بیان داشته باشند؛ حال آنکه در قوانین اساسی این کشورها، بر آزادی دینی و آزادی بیان تأکید شده است.

مفهوم سکولاریسم  در غرب چماقی است  که از آن بر علیه مسلمانان استفاده می کنند. آنها قصد دارند با گسترش اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی اصل و ریشه اسلام و تشیع را منحرف سازند و در  حقیقت این یک پدیده جدید نیست. طاغوت همیشه سعی کرده اسلام ناب را کنترل کند. چه در زمان معاویه و یزید و چه در حال حاضر. آنها می‌گفتند در قدرت ما دخالت نکنید. اسلامی که بر اساس آن مسلمانان فقط پنج بار در روز نماز بخوانند و یک ماه روزه بگیرند برای آنها تهدید نیست. اگر تا همان حد بماند و اگر نخواهند اسلام را از نظر سیاسی پیاده کنند برای آنها مسئله‌ای نیست. آنها از اسلامی می‌ترسند که به همه ابعاد می‌پردازد و می‌خواهد جلوی طاغوت را بگیرد. امروز سخن مقامات اروپا به مسلمانان این است که شما به مسائل اخلاقی، همجنس بازان، مشروب در جامعه اروپا و غرب کاری نداشته باشید و در مقابل ما شما را بعنوان شهردار لندن و یا نخست وزیر اسکاتلند منصوب می کنیم؟

 پشت صحنه این اقدامات چه کشورها ویا اشخاصی وجود دارند؟

به رغم مخالفت های ظاهری هرچه اسلام هراسی بالا برود به نفع کشورهای اروپای و حتی آمریکا است. گروه‌های راست افراطی اروپا جزئی از صهیونیسم بین الملل می‌باشند و دستورات رژیم صهیونیستی را برای گسترش اسلام ستیزی در کشورهای اروپایی اجرایی می‌کنند. بعنوان نمونه در انگلیس گروه های اسلام هراس از طرف استیون کریستوفر لنون ملقب به «تامی رابینسون» رهبر گروه ضد اسلامی لیگ دفاعی انگلیس اداره و تغذیه می شوند. این شخص یکی از افراد وابسته به یهود در این کشور می باشد. بطوریکه او در جریان تجمعات اعتراضی گفته است: ما چیزی به نام منطقه‌ی مسلمانان در انگلیس نداریم و پیروان این دین بایستی به کشورشان بازگردند'؛. این نوع مواضع رواج پدیده شوم اسلام هراسی و تبعیض نژادی در انگلیس را سرعت بخشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.