سخنگوی دولت گفت: در روز دانشجو ‌مانند سال گذشته نیمی از اعضای هیئت دولت در دانشگاه‌ها خواهند بود.

جهرمی: ۱۶ آذر نیمی از اعضای هیئت دولت به دانشگاه‌ها می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، علی بهادرمی جهرمی امشب در نشست هم اندیشی اساتید، اعضای هیئت علمی، نخبگان و فن آوران دانشگاه های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بنا نیست فقط سخنگوی دولت باشیم بلکه سخنگوی مردم استان ها در هیات دولت هستیم.

وی گفت: دولت سیزدهم دولتی از جنس دانشگاه‌هاست و اکثر اعضای هیات وزیران از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و هم اشراف به مسائل دانشگاه ها و هم ارتباط با دانشگاه ها کم نیست.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور میانگین سالی بیش از ۵ تا ۶ مرتبه با جامعه دانشگاهیان نشست و جلسه داشتند و بنده در طول سال گذشته بیش از ۵۰ برنامه با جامعه دانشگاهی داشتم و اعضای هیات دولت نیز ارتباط آن ها با دانشگاه ها تقویت شده است و در روز دانشجو ‌مانند سال گذشته نیمی از اعضای هیات دولت در دانشگاه ها خواهند بود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: این دولت در کنار مدیریت بحران های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، رسانه ای و شناختی دشمنان هرگز فردا را فراموش نکرده و به فرموده مقام معظم رهبری دولت فردا را قربانی امروز نکرده است و تا حد توان دولت بحران های اقتصادی به ارث رسیده را مدیریت کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه های زیرساختی در چالش های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی و آبرسانی به ۱۰ هزار روستای حل فاقد آب شرب بودند و بیش از ۴۰ درصد تاکنون پیش رفته و توسعه ظرفیت برق و ظرفیت های زیرساختی این دولت کارهای خوبی کرده است. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:پیشران های اقتصادی و زیرساختی را فعال کردیم و به جای اینکه درآمدهای نفتی در هزینه های اجرایی بیاوریم روی این درآمدها سرمایه گذاری کردیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته  بعد از یک دهه متوسط رشد اقتصادی صفر آن را به متوسط ۴.۵ درصد رسیده یعنی به زیرساخت ها توجه شده و هم در حد توان سرمایه گذاری کرده است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: این دولت متوجه می شود سرمایه گذاری در دانشگاه ها به معنای سرمایه گذاری زیرساختی است و هر چقدر برق و آب و راه و انرژی و کشاورزی داشته باشید تا نیروی انسانی کارآمد و متخصص نداشته باشید هیج فایده و بهره ندارد.

وی افزود: در ابتدای دولت بودجه در آموزش و پرورش ۹ درصد بوده و  در دو سال گذشته به ۱۴ درصد رسیده یعنی دولت نسبت به این حوزه ها اولویت قائل است.

سخنگوی دولت بیان کرد: طی دو هفته گذشته منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۰هزار میلیارد تومان افزایش یافته تا امکان توزیع منابع در استان ها فراهم شود و صندوق های پیشرفت و عدالت در استان ها ایجاد کردیم که امسال فعال می شود و منابع به جای اینکه در تهران مدیریت کنیم در استان ها توزیع شد و هر استان یک هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است.

بهادری جهرمی گفت: یکی از بهترین رسالت ها این است که تحلیل درستی از آینده به دانشجویان ارائه کنیم و مبتنی بر واقعیت ها باشد و تحلیلی با توجه به حال و با توجه به تغییر هندسه قدرت در جهان باشد و سرمایه گذاری در حوزه غرب در این برهه تغییر هندسه قدرت سرمایه گذاری روی اسب بازنده است. 

وی عنوان کرد: با رکود اقتصادی دهه گذشته آینده را قضاوت نکنیم بلکه با سرمایه گذاری و رشد اقتصادی که آغاز شده آینده را قضاوت کنیم.

انتهای پیام/۲۵۶/.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.