همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کتاب «شیوه های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)(با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار(ع)» اثر محسن جمالی در ۱۴۵ صفحه به همت انتشارات منظومه خردپژوهان منتشر شد.

کتاب «شیوه های تربیتی پیامبر و اهل بیت» منتشر شد

کتاب «شیوه‌های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) (با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار(ع))» اثر محسن جمالی در ۱۴۵ صفحه منتشر شد.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کتاب «شیوه‌های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) (با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار(ع)» اثر محسن جمالی در ۱۴۵ صفحه به همت انتشارات منظومه خردپژوهان منتشر شد.

بهترین راه رسیدن به شیوه‌های تربیتی که با دستورات الهی و اقتضائات فطری انسان مطابق باشد، الگوگیری از روش‌ها و مهارت‌هایی است که حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بیت(ع) ایشان در زندگی خود به کار می‌بستند و در تعامل با فرزندان خود از آن‌ها بهره می‌جستند.

بدون تردید ۱۱ فرزند فاطمه (س) نیز در دامان مادرانی پرورش یافتند که به جهت پاکدامنی، ایمان، عبادت، خلوص در عبودیت، اطاعت از حق تعالی، تسلیم بودن در برابر اوامر الهی و فداکاری در راه عقیده، شأنیت و قابلیت مادری امام معصوم را داشتند.

عقیده شیعه بر این است که شیوه‌های تربیتی مادران ائمه معصوم(ع) که شایستگی و لیاقت مادریِ این انسان‌های کامل را داشتند نیز قابل الگوبرداری است؛ چراکه این بانوان برگزیده هیچ‌گاه به شرک و بت‌پرستی و فسق و فجور آلوده نبودند.

بررسی سیره و شیوه‌های تربیتی پیامبرخاتم(ص) و خاندان مطهر(ع) ایشان می‌تواند چراغی فراروی مربیان و والدین در تربیت نسل جدید باشد و تاریکی‌های این مسیر سخت و پُرمخاطره را برای آنان روشن سازد؛ زیرا بررسی سیره‌های تربیتی آن‌ها از روی قواعد، اصول، روش‌ها و فنون تربیتی به کار رفته در رفتارهای تربیتی آنان پرده برمی‌دارد و والدین و مربیان می‌توانند از این روش‌ها و قواعد در فعالیت‌های تربیتی خود بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.