با وجود افزایش تعداد زائران خانه خدا نسبت به سه سال گذشته، سعودی‌ها فضای زیارتی مسجدالحرام را از امروز دوشنبه کاهش دادند.

کاهش فضای زیارتی مسجدالحرام با وجود افزایش تعداد زائران!

به گزارش قدس آنلاین، تعداد زائران خانه خدا در هفته‌های اخیر نسبت به سه سال گذشته افزایش یافته و گفته می‌شود روزانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به زیارت مسجدالحرام می‌روند.

در روزهای اخیر که هوای مکه نسبت به تابستان خنک‌تر شده، بسیاری از زائران کشورهای مختلف برای تشرف به خانه خدا ثبت‌نام و به این سفر معنوی مشرف می‌شوند، اما متولیان مسجدالحرام کاهش فضای زیارتی را در برخی روزها اجرایی می‌کنند تا بتوانند کنترل بیش‌تری روی زائران داشته باشند و از پراکندگی آن‌ها بکاهند.

حضور زائران کشورهای مختلف در مسجدالحرام

عربستان اعلام کرده که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه مسجدالحرام خلوت‌تر است و ساعات ۷.۳۰ تا ۱۰.۳۰ صبح و ۲۳ تا ۲ بامداد بهترین زمان برای انجام عمره است.

با این وجود بیشتر زائران به این موضوع بی‌توجه هستند و روزهایی همچون پنج‌شنبه، جمعه و شنبه را که به عنوان شلوغ‌ترین روزهای هفته در مسجدالحرام به شمار می‌روند، برای انجام عمره انتخاب می‌کنند. با این وجود، سعودی‌ها برای حل این مشکل و ایجاد تناسب در تعداد زائران حاضر در خانه خدا، ورودی‌ها به مسجدالحرام را در روزهای شلوغ کاهش می‌دهند. این در حالی است که در بسیاری از اماکن مقدس در صورت ازدحام جمعیت، ورودی‌ها افزایش می‌یابد.

سعودی‌ها می‌گویند که این اقدام برای مدیریت تعداد زائران و تلاش برای تشویق آن‌ها برای عمل به توصیه‌های آن‌هاست تا در روزهای خلوت، بیشتر به خانه خدا مشرف شوند. همچنان طبقه سوم مسجدالحرام بسته است و طبقه دوم آن هم در برخی روزها بازگشایی می‌شود.

کاهش فضای زیارتی مسجدالحرام با وجود افزایش تعداد زائران!

علاوه بر این، در اطراف مطاف حصارهایی که در ایام کرونا برای کنترل جمعیت قرار داده می‌شد، از امروز مستقر شده است که البته این حصارها در برخی روزها و ساعت‌ها برداشته خواهد شد. در روزهای پایانی هفته، محدودیت‌های سعودی‌ها برای کنترل جمعیت افزایش می‌یابد.

در چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان تعداد زائران خانه خدا به بیش از ۱۵ میلیون نفر در سال می‌رسد که برای این منظور سعودی‌ها در حال آماده کردن زیرساخت‌های لازم هستند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.