رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت: روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به کمک برای حل و فصل مشکلات بحرانی منطقه‌ای و جهانی و دفاع منسجم از رویکردهای تضمین امنیت برابر و یکپارچه ادامه خواهد داد.

پوتین: روسیه به کمک برای حل مشکلات بحرانی جهانی ادامه می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین در مراسم اهدای استوارنامه در کاخ کرملین گفت: روسیه سیاست خارجی مستقل، منسجم و اصولی را دنبال می‌کند. ما آماده مشارکت سازنده با همه کشورها، بدون استثنا هستیم. مسکو رویارویی بلوکی را نمی‌پذیرد و هر اقدامی که مغایر با منشور سازمان ملل باشد، غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه «روسیه قصد دارد همکاری‌های بشردوستانه و فرهنگی با کشورهای خارجی را گسترش دهد»، اظهار داشت: همچنین مسکو به عنوان رئیس آتی گروه «بریکس» در نظر دارد نقش این سازمان در رسیدگی به مسائل مبرم جهانی را افزایش دهد.

رییس جمهور روسیه ادامه داد: روسیه همچنین روند یکپارچه‌سازی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را توسعه و همکاری در چارچوب سازمان پیمان امنیت دسته جمعی (CSTO) را تعمیق خواهد بخشید.

پوتین خاطرنشان کرد که مسکو «توجه ویژه‌ای به همکاری با شرکای خود در سازمان همکاری شانگهای خواهد داشت که پس از پیوستن هند، پاکستان و ایران، به رکن بنیادی اوراسیا تبدیل شده است.»

روابط روسیه با کره جنوبی، اسلوونی و سوئد

وی در ادامه درباره روابط با کره جنوبی گفت که روسیه آماده بازگشت به مسیر مشارکت سازنده است اما تصمیم نهایی درباره این موضوع به سئول بستگی دارد.

ولادیمیر پوتین همچنین اظهار داشت: گفت‌وگوهای دوجانبه روسیه و اسلوونی اکنون به حالت تعلیق درآمده است و ما از این موضوع متأسفیم. مسکو آماده بازگشت به همکاری‌های دوجانبه سودمند با اسلوونی و حتی بهبود روابط است، درصورتی که رویکرد مشابهی از سوی طرف مقابل وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: هیچ ارتباط سیاسی میان سوئد و روسیه وجود ندارد. همکاری‌های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه محدود شده است و در سیاست عدم مشارکت استکهلم در بلوک‌های نظامی پرسش‌ هایی را ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.