پروژه مقابله با اثرات سوء خشکسالی با مشارکت مردم کشور ژاپن با ارائه کمک‌های معیشتی و سلامت در سه استان اصفهان، کرمان و هرمزگان در حال اجرا است که در اصفهان جرقویه پایلوت شده است.

همکاری ژاپنی‌ها برای مقابله با خشکسالی در جرقویه اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، پروژه مقابله با اثرات سوء خشکسالی با مشارکت مردم کشور ژاپن با ارائه کمک‌های معیشتی و سلامت در سه استان اصفهان، کرمان و هرمزگان در حال اجرا است در استان اصفهان، شهرستان جرقویه پایلوت انتخاب شده است.

در این طرح، مناطقی که بر اثر خشکسالی خیلی آسیب دیده‌اند، شناسایی و دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی براساس توانایی‌های افراد و ظرفیت‌ها برگزار می‌شود. در این دوره‌ها، چگونه بدون وابستگی به آب و کشاورزی، درآمد داشته باشند، آموزش داده می‌شود.

 محسن ریاحی، فرماندار جرقویه در حاشیه اجرای طرح مقابله با اثرات سوءخشکسالی در دهستان رامشه با بیان اینکه این پروژه حدود یک سال است در شهرستان جرقویه اجرا می‌شود، اظهار داشت: این شهرستان به خصوص در بخش علیا در ۴ دهه اخیر خسارات و زیان‌های زیادی بر اثر خشکسالی متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بسیار خوب و مؤثر است و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، از آسیب‌های اجتماعی احتمالی جلوگیری کرد، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت افراد منطقه است که استفاده از این توانمندی‌ها باعث ایجاد شغل و رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

ریاحی تصریح کرد: یکی از مهمترین آسیب‌های اثرات خشکسالی مهاجرت مردم است که اولین اثر منفی این اقدام حاشیه‌نشینی و مشکلات عدیده‌ای است که پس از آن به وجود می‌آید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.