۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 942799

حجت الاسلام انوری رویدادهای فلسطین را نقطه عطف تاریخ عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را از حوزه جهان عرب به بشریت و انسانیت تعمیم داد و با رهنمودهای مقام معظم رهبری غزه به نقطه عطف تاریخ تبدیل شده و در این راستا حماسه طوفان الاقصی نوید بخش آینده روشنی است.

رویدادهای فلسطین نقطه عطف تاریخ است

در مراسمی با حضور حجت الاسلام میر احمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام حسن صالحی به سرپرستی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز منصوب شد.

حجت الاسلام انوری رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در این مراسم، دانشگاه هنر اسلامی تبریز را در کشور و استان دارای جایگاه ویژه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش دانشگاه هنر و خصوصیات ویژه‌ آن، ضرورت تشکیل نهاد نمایندگی رهبری وجود داشت و با پیگیری‌های مستمر رئیس دانشگاه، اساتید، کارمندان و دانشجویان این امر محقق شد.

وی رویدادهای فلسطین را نقطه عطف تاریخ عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را از حوزه جهان عرب به بشریت و انسانیت تعمیم داد و با رهنمودهای مقام معظم رهبری غزه به نقطه عطف تاریخ تبدیل شده و در این راستا حماسه طوفان الاقصی نوید بخش آینده روشنی است.

حجت الاسلام انوری به اهمیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروزه در دنیای پیچیده علم، مدیریت و نهاد علم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اگرچه نهاد علم ذاتا دنبال امر مطالب علمی است، ولی هیچ راه مفری از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، دینی و هنری ندارد.

وی تصریح کرد: این چند وجهی و پیچیده بودن دانشگاه‌ها نیازمند یک عنصر مهم جهت شناسی و جهت‌گیری است که در این راستا نیز با توجه به ویژگی‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، یکی از مسئولیت‌های مهم این نهاد در دانشگاه‌ها این موضوع است.

ححت الاسلام انوری ادامه داد: همگرایی همه نیروها با تمام سلایق از اهداف اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است که نیازمند نگرش عقلانی بر تمام جنبه‌ها است و بعضی از دانشگاه‌ها نیازمند توجه ویژه و بیشتری هستند که دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز یکی از این مراکز است.

حجت الاسلام صالحی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی نیز در این مراسم، مسئولیت را مصداق امانت قلمداد کرد و گفت: امانت را باید بدون افراط و تفریط تحویل داد و امیدوارم در این راستا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم.

وی هنر را زبان بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: کرامت، عقلانیت، سعه صدر، حُسن خلق و همگرایی انسانی باید در تمام زمینه‌ها و عرصه‌های ارتباطی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.