رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش دانشگاه‌ در مدیریت آینده کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و از این ظرفیت مهم باید بهره گرفت.

نقش دانشگاه در مدیریت آینده کشور از اهمیت بسزایی برخودار است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: طبق فرمایش امام راحل سعادت هر ملتی در دانشگاه است، لذا باید از ظرفیت‌ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور استفاده کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد مهمترین و اثرگذارترین دانشگاه در شرق کشور و از توانایی‌هایی زیادی نیز برخوردار است، البته انتظارها نیز برای آینده از این دانشگاه بیشتر است.

در این مراسم با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی به عنوان رییس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد معرفی شد و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "مهدی حسینی مطلق" رییس سابق طی دوران مسوولیت تقدیر به عمل آمد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات رییس سابق نمایندگی نهاد رهبری در این دانشگاه، تغییرات در این نهاد را چرخش نخبگانی عنوان کرد.

دکتر احد ضابط گفت: حجت‌الاسلام حسینی در مدت حضورشان در دانشگاه فردوسی مشهد به گونه‌ای رفتار کردند که شان و جایگاه نهاد رهبری به خوبی حفظ شد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تببین بیان کرد: در جریان اتفاقات اخیر کشور آنچه اتفاق افتاد بخشی بر گردن ما و نهادهای فرهنگی است، اما انتظار می رود برای تبیین و اقدامات پیشگیرانه از سوی نهاد تدبیری صورت گیرد.

رئیس سابق نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و دینی دانشگاه اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند جایگاه دانشگاه‌ها را خراب کنند اما ما شاهد استقبال پر شور دانشجویان در ایام اعتکاف، راهیان نور و اردوهای جهادی بودیم.

حجت الاسلام حسینی مطلق تصریح کرد: می‌توانم ادعا کنم نسل جدید که با تحریم مواجه است، راه برون‌رفت و حل مشکلات را یاد گرفته و می‌تواند به خوبی مدیریت کند.

رییس جدید نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: اگر دانشگاه و دانشجویی بخواهد عنوان اسلامی به خود بگیرد باید علم و دانش در آن اسلامی شود.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم افزود: سرمایه‌گذاری در تولید علم دینی وظیفه خاص نهاد رهبری است و نیاز داریم که یک مهندسی مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌ها رخ دهد.

وی همچنین به لزوم به کارگیری از گروه‌های مختلف رشته معارف اشاره و تصریح کرد: در این راستا توجه به گفتمان‌سازی و ایجاد هسته‌های تولید دینی و تحول در علوم انسانی حائز اهمیت است.

شایان ذکر است دکتر "مهدی ایمانی مقدم"رییس جدید نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد پیش از این مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی بوده است و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "مهدی حسینی مطلق" رییس سابق نهاد در دانشگاه فردوسی، مسوولیت نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را بر عهده گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.