رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امسال حدود ۱۰ هزار دانشجو برای اعزام به مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور از این دانشگاه و سایر مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام ۱۰ هزار دانشجو از خراسان رضوی برای اردوهای راهیان‌نور

به گزارش قدس خراسان، احد ضابط عصر چهارشنبه در نشست خبری اردوهای راهیان نور دانشجویی استان خراسان رضوی اظهار کرد: ۶۰ درصد هزینه سرانه اعزام هر دانشجو از دانشگاه فردوسی را این دانشگاه، حدود ۳۰ درصد را بسیج دانشجویی و سپاه و ۱۰ درصد را نیز دانشجویان پرداخت می کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: شورای شهر و شهردای مشهد نیز به تازگی مصوبه حمایتی در راستای کمک به دانشجویان برای اعزام به راهیان نور داشته اند که در حال پیگیری و اجرایی کردن آن هستیم.

وی در خصوص اهمیت راهیان نور و تاثیرات آن در تغییر نگاه و بینش دانشجویان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "راهیان نور، فناوری نور" است، تصریح کرد: در راهیان نور تعداد اعزام دانشجو ملاک مناسبی برای ارزیابی نیست، بلکه ما تلاش می کنیم تا این بستر در راستای تربیت و پرورش جوانان نهادینه شود.

ضابط گفت: در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی اعزام راهیان نور تحت تاثیر قرار گرفته بود اما امسال متقاضیان افزایش قابل توجهی یافته است، این در حالی است که در اتفاقات اخیر نتایج بررسی ها در دانشگاهها نشان دهنده آن است که دانشجویان و قشر جوان دخیل این جریانات، بی اطلاع از واقعیت‌های کشور بوده‌اند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن ابراز امیدواری افزود: فضای معنوی و همچنین آثار معنوی مناطق جنگی که متر به متر آن شاهد خون جوانان این مرز و بوم بوده است، بتواند بخشی از حقایق واقعی در جمهوری اسلامی را ایجابی و اثباتی و در راستای جهاد تبیین برای دانشجویان و جوانان به واقعیت ملموس تبدیل کند.

وی بیان کرد: نسبت به گذشته و دهه های پیش باید اذعان کرد که فعالیت های اثر بخش و موثر در حوزه های مختلف فرهنگی و اجرایی انجام نشده است، حتی در گرامیداشت و یا فعالیت های فرهنگی و تبیینی و در این بخش چه بسا کم کاری مسوولان خود منجر به بروز برخی کاستی ها و نهایتا منجر به نارضایتی و یا عدم اطلاع جوانان شده است.

راهیان نور فضای جهاد تبیینی مناسب برای روشنگری انقلاب است

رسول نوروزی، رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با اشاره به اتفاقات اخیر در سطح دانشگاهها اظهار کرد: اعزام راهیان نور در این مقطع حساس می تواند فضای جهاد تبیینی مناسبی را برای روشنگری و روایت گری انقلابی برای دانشجویان فراهم آورد.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با انتقاد از عدم همکاری برخی از دانشگاه های خراسان رضوی در تخصیص بودجه برای اعزام دانشجویان تصریح کرد: سعی شده است با کمک خیرین و مسوولینی که به این موضوع اهمیت می‌دهند و دستگاه‌هایی که بودجه‌ای به این موضوع اختصاص داده‌اند، پشتیبانی شوند.

وی با بیان اینکه اعزام راهیان نور خراسان رضوی باید ریلی انجام شود، خاطرنشان کرد: به استثنای برخی از شهرستان‌ها که می‌توانند این سفر را با اتوبوس انجام دهند. مشکل این است که نمی‌توانیم بیش از حد مجاز دانشجویان را از طریق ریلی به این سفر اعزام کنیم و تنها می‌توانیم تا هفت هزار نفر اعزام دانشجو به راهیان نور داشته باشیم.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از ثبت نامی‌ها را خواهران و ۴۰ درصد دیگر را برادران تشکیل می‌دهند. بیشترین استقبال هم از سوی دانشگاه‌های دولتی استان بوده است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:۳۰ درصد از ثبت نامی‌ها برای راهیان نور متعلق به دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد و فرهنگیان هر یک ۱۷ درصد، دانشگاه علوم پزشکی۱۰ درصد، دانشگاه‌های غیر انتفاعی ۹ درصد از ثبت نامی‌های راهیان نور را به خود اختصاص می‌دهند و بقیه هم مربوط به سایر مراکز آموزشی در خراسان رضوی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.