مدیرعامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج کشور گفت: هم اینک ۱۱۹ شرکت دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف مورد حمایت مستقیم این گروه در بسیج کشور قرار دارند.

بسیج از ۱۱۹ شرکت دانش‌بنیان کشور حمایت می‌کند

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خرسندی عصر سه‌شنبه در حاشیه راه اندازی نخستین دفتر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش خراسان رضوی اظهار کرد: حمایت از برخی شرکت‌ها نیز به صورت غیر مستقیم و از جنس خدمات، تسهیلات قرض الحسنه و حمایت شتابدهی است.

مدیر عامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج کشور بیان کرد: یکی از ماموریت‌های گروه اقتصاد دانش بنیان بسیج، تحقق مردمی اقتصاد دانش بنیان است و یکی از اهداف ما حمایت از شرکت‌هایی است که در راستای تجاری سازی می‌خواهند گام بردارند.

وی گفت: سرمایه در گردش، مشارکت انتفاعی، وام قرض الحسنه و هر آنچه بتواند به بازار این شرکت‌ها کمک کند جزو برنامه‌ها است، محور شرکت‌های دانش بنیان آن قدر مهم است که یکی از گروه‌های ۱۰ گانه بسیج، موضوع دانش بنیان است و به عنوان نقش کلی برای سایر گروه‌ها عمل می‌کند.

خرسندی افزود: امسال ۴۵۳ اشتغال مستقیم و افزون بر ۵۰۰ اشتغال غیر مستقیم بواسطه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ۱۹ استان کشور ایجاد شده است. در افق سه ساله خود باید عدد اشتغال را به یک هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۲ هزار اشتغال غیر مستقیم برسانیم.

تولید محصولات نوآور و تجاری‌سازی آنها

مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج خراسان رضوی هم گفت: این شرکت بر روی محصولات نوآور و فناور و همچنین تجاری سازی آن‌ها، حل مسائل فناورانه بر اساس نیازهای کشور فعالیت می کند.

محمود رضا کفاش افزود: این مجموعه در حوزه تجاری سازی محصولاتی که قابلیت ورود به بازار دارد، سرمایه گذاری می‌کند.

مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج خراسان رضوی بیان کرد: بسیج کردن ظرفیتهایی که در عرصه تولید محصول و علم و فناوری فعالیت دارند و شبکه سازی هدایت و حمایت از آنها از دیگر ماموریتهای شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج است.

وی ادامه داد: هدایت، حمایت و راهبری زیست بوم طرح‌های دانش بنیان مردم پایه و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

کفاش با اشاره به راه‌اندازی اینگونه شرکت‌ها در سراسر کشور گفت: شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه علم و فناوری، سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین حل مساله توسط هسته‌های فناور و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از جمله اهداف این شرکت‌ها است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.