عربستان سعودی به دنبال راه‌اندازی لیگ قهرمانان جهان پس از خرید امتیاز لیگ قهرمانان اروپا است.

رونمایی از طرح دیوانه‌‎وار سعودی‌ها؛ لیگ قهرمانان جهان جایگزین لیگ قهرمانان اروپا؟

به گزارش قدس آنلاین، بلندپروازی‌ سعودی‌ها در فوتبال دنیا ادامه دارد. در حالی پس از جذب دیوانه‌وار ستاره‌های فوتبال جهان در تابستان گذشته، خبر از حضور تیم‌های سعودی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان به تیم مهمان بود که حالا گفته می‌شود آنها می‌خواهند پا را فراتر بگذارند و به دنبال راه‌اندازی لیگ قهرمانان جهان هستند.

ساکسو بانک در «پیش‌بینی‌های تکان‌دهنده» اشاره کرده که عربستان پس از رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۵۰ دلار در اواسط سال ۲۰۲۴ و تقاضای بالاتر از حد انتظار نفتی، لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب خواهد کرد و سپس لیگ قهرمانان جهان را ایجاد می‌کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند: با افزایش درآمدهای نفتی، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با حمایت فیفا تلاش موفقیت آمیزی برای خرید لیگ قهرمانان یوفا، یکی از معتبرترین تورنمنت‌های فوتبال در جهان انجام می‌دهد.

آنها معتقدند خرید لیگ قهرمانان می‌تواند با تبدیل شدن این لیگ، به یک رقابت باشگاهی جهانی دنبال شود.

فیفا برای راه‌اندازی لیگ باشگاه‌های جهان با وجود تعیین جایزه ۱۵۰ میلیون دلاری برای تیم قهرمان، نتوانست موافقت یوفا و اتحادیه باشگاه‌های اروپا را جلب کند و آن پروژه ناکام ماند و حالا عربستان برای به سرانجام رسیدن این پروژه دورخیز کرده است.

شنیده می‌شود پیشنهاد مالی عربستانی‌ها برای موافقت یوفا و باشگاه‌های اروپایی، آنقدر قابل توجه خواهد بود که که باشگاه‌ها نمی‌توانند به این پیشنهاد نه بگویند.در این پیشنهاد گفته می‌شود عربستان به تمامی ۲۲۰ باشگاه اروپایی زیر مجموعه یوفا پول پرداخت خواهد کرد.

لیگ قهرمانان باشگاه‌های جهان با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد.۳۲ سهمیه بر اساس فرمت لیگ قهرمانان اروپا به تیم‌های این قاره خواهد رسید و سایر سهمیه‌ها به قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی و شمالی و اقیانوسیه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.