هتل کویر بیرجند که بیش از ۲۰ سال است به خواب عمیق رفته با آغاز به کار دولت سیزدهم و دستور وزیر تعاون قرار است در قالب مزایده به فروش برسد که افقی روشن پیش‌‎روی این پروژه نیمه تمام است.

احیای پروژه هتل کویر بیرجند بعد از ۲۰ سال

به گزارش قدس آنلاین،  بیش از ۲۰ سالی می‌گذرد که اولین کلنگ برای ساخت هتل کویر بیرجند بر زمین خورد اما هنوز هدف پروژه که برخوردار کردن بیرجند از هتلی چهار ستاره بود، محقق نشده است بلکه سالهاست در پیچ و خم مسائل مختلف ستاره‌های این هتل در حال کم فروغ شدن است.

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی خراسان جنوبی این پروژه توسط شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی آغاز شده است، البته تغییر مالکیت‌ها و نبود انگیزه و رغبت برای ساخت و ساز شاید دلیل محکمی برای خواب عمیق این پروژه بوده‌ است.

هتل به عنوان زیرساختی مهم در صنعت گردشگری همواره مورد اقبال بخش خصوصی بوده و ساخت شیک و مجلل آن می‌تواند زمینه جذب گردشگران را فراهم کند، خراسان جنوبی در این میان با داشتن ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه گردشگری و بناهای تاریخی و جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی می‌تواند سهم قابل توجهی از درآمد و سهم اقتصادی گردشگری داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد اما به دلیل نداشتن هتل‌هایی متناسب با نیاز روز گردشگران با چالش جدی در این زمینه روبه‌روست.

با توجه به ضعف زیرساخت‌های گردشگری خراسان جنوبی، مردم و مسئولان استان می‌خواهند این پروژه هر چه سریع‌تر ساخته شود تا شاهد افتتاح بزرگترین هتل استان باشند که این مهم خود در جذب گردشگر به استان نقش مهمی خواهد داشت.

اما با آغاز بکار دولت مردمی سیزدهم پیگیری‌های مسئولان استان برای فعال سازی این پروژه مهم آغاز شد که در این راستا معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهمن سال ۱۴۰۱ به خراسان جنوبی سفر کرد که یکی از اهداف این سفر، تعیین تکلیف پروژه نیمه‌تمام هتل کویر بیرجند بود.

احمد خانی نوذری یکی از اهداف سفر به خراسان جنوبی را تعیین تکلیف پروژه نیمه‌تمام هتل کویر بیرجند ذکر کرد و گفت: هدف اصلی از سفر به خراسان جنوبی تعیین تکلیف هتل کویر بیرجند است و اینکه بتوانیم این پروژه را به سرانجامی برسانیم.

در تیرماه سال جاری هم نمایندگان شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی به خراسان جنوبی سفر کردند و در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی، فرماندار و شهردار بیرجند مشکلات فراروی این هتل مورد بررسی قرار گرفت.

هتل کویر بیرجند جان می‌گیرد

اما روز گذشته (چهاردهم آذر) معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از احیای هتل کویر بیرجند و شروع دوباره عملیات عمرانی در این پروژه خبر داد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: هتل کویر، از پروژه‌های شاخص شهر بیرجند بوده که عملیات اجرایی آن، بیش از ۲۰ سال قبل آغاز شد.

وی تصریح کرد: هتل کویر که قرار بود، در ردیف هتل‌های چهار ستاره به گردشگران و مسافران خدمات ارائه کند، متعلق به شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هتل کویر در شمار پروژه‌های نیمه تمام معطل مانده استان است، اظهار داشت: تعیین تکلیف و تکمیل این پروژه، از مطالبات دیرینه مردم بیرجند است.

عباس زاده ادامه داد: با توجه به حجم درخواست‌های مردم و گروه‌های مرجع و نیز اهتمام دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل این پروژه به طور جدی در دستور کار استان قرار گرفت.

وی گفت: با عزمی که در تعیین تکلیف این پروژه بود، علاوه بر جلسات متعددی که برای پیگیری موضوع در تهران و در داخل استان برگزار کردیم، زمینه بازدید وزیر و معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ارشد کشوری در حوزه‌های مرتبط به منظور رصد پروژه از نزدیک و به صورت میدانی هم فراهم آمد که در روند کار بسیار مؤثر بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهتمام استاندار در این موضوع و تاکیدی که بر جدیت در پیگیری‌ها داشتند، گفت: پیگیری‌ها به سرانجام رسید و با قول مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروژه نیمه تمام هتل کویر تعیین تکلیف می‌شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: با تدبیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موافقت سازمان‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، این پروژه به مزایده رفته و به زودی با انتخاب سرمایه گذار، عملیات عمرانی آن از سر گرفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.