کمیته المپیک فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز حمله نظامی به غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۷ ورزشکار و ۱۷ تن از کادر فنی را به شهادت رسانده و زمین‌های بازی را به گورهای جمعی تبدیل کرده‌اند.

کمیته المپیک فلسطین: تاکنون ۴۷ ورزشکار در غزه به شهادت رسیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، کمیته المپیک فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی ۴۷ ورزشکار از رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی و ۱۷ تن از کادر فنی و مدیریتی را به شهادت رسانده و همچنین ۵ تن را بازداشت و چندین تن را در مناطق جنوبی زخمی کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این کمیته همچنین اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی «یاسمین شرف» دختر (شش ساله) کارته‌باز فلسطینی را به شهادت رساندند.

کمیته المپیک فلسطین تاکید کرد، تاسیسات ورزشی در فلسطین از حملات و تجاوزات پیاپی رژیم اشغالگر در امان نمانده و درپی این حملات، ورزشگاه متعلق به برنامه توسعه سازمان ملل و همچنین ورزشگاه «بیت حانون» هدف حمله قرار گرفتند و یک زمین ورزشی کنار بیمارستان اندونزی در غزه به گور دسته جمعی تبدیل شده است؛ سه باشگاه سوارکاری، یک زمین بیسبال، سالن‌ها و مراکز ورزش‌های رزمی نیز هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

این کمیته همچنین اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی مراکز جوانان طولکرم و جنین که در اصل دو باشگاه متعلق به آوارگان فلسطینی است را نیز بمباران کرد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است.

از بامداد جمعه (اول دسامبر) آتش‌بس موقت میان جنبش حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر جمعه در شصت و سومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به ۴۶ هزار و ۴۸۰ تن خبر داد.

القدره همچنین در ادامه گفت: ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.