وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به وتو پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس توسط واشنگتن گفت: آمریکا در حمایت از ادامه جنگ علیه غزه تنها ماند.

فیدان: آمریکا در حمایت از ادامه جنگ علیه غزه تنها ماند

به گزارش قدس آنلاین، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه با اظهارنظر درباره پیش نویس قطعنامه آتش بس که از سوی آمریکا در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو شد، گفت: ایالات متحده در حمایت از ادامه جنگ علیه غزه تنها مانده است.

وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود توضیح داد: در جلسه گروه تماس غزه با بلینکن به وضوح فاجعه‌ ای که غزه تجربه می‌ کند را بیان کردم. اعضای گروه تماس بارها تاکید کرده‌اند که فاجعه انسانی در غزه باید فوراً پایان یابد و کشتار مردم بی‌ گناه فلسطین باید متوقف شود.

هاکان فیدان درباره وتو پیش‌ نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار برقراری آتش‌ بس در غزه شد، گفت: دوستان ما بار دیگر اعلام کردند که آمریکا اکنون در این موضوع (ادامه جنگ) تنهاست. در مورد غزه به ویژه در جریان رای گیری در سازمان ملل متحد؛ واشنگتن تنها مانده است.

وی افزود: ما در جلسات خود اعلام کرده‌ ایم که اکنون نظام سیاسی آمریکا در مسائل مربوط به اسرائیل ناتوان شده است و اسرائیل در این زمینه بی‌ ملاحظه عمل می‌ کند و به سرکوب ادامه می‌ دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که گروه تماس بدون وقفه به کار خود در مورد غزه ادامه خواهد داد و همچنان سخنگوی رسمی احساسات افکار عمومی جهان در این زمینه خواهد بود.

فیدان با یادآوری اینکه پس از آمریکا، اعضای این گروه برای دیدار با نخست‌ وزیر و وزیر امور خارجه کانادا به این کشور خواهند رفت، افزود: سپس از برخی کشورهای شمالی دیدن خواهند کرد.

او تاکید کرد: ما موضع خود را رابطه با وضعیت غزه را به طور کاملا شفاف به طرفین آمریکایی خود ارائه کردیم. ما به وضوح بر جدی بودن وضعیت غیرقابل تحمل کنونی تأکید کرده ایم و به آنها (آمریکایی ها) توضیح داده ایم که در این زمینه چه اقداماتی باید انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.