مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از اجرای طرح ضربتی پایش مصرف گاز در اماکن تفریحی گردشگری مشهد و طرقبه-شاندیز خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته جریان گاز ۴۱ مجموعه متخلف در طرقبه و شاندیز قطع شد.

اجرای طرح ضربتی پایش مصرف گاز در اماکن گردشگری طرقبه-شاندیز/جریان گاز ۴۱ مجموعه متخلف قطع شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با بیان اینکه مطابق قانون استفاده از وسائل گرمایشی انرژی بر در فضای باز ممنوع است اظهار کرد: اتلاف گاز طبیعی به شکل مسرفانه و بدون هیچگونه ارزش افزوده از مصادیق اسراف و اتلاف منابع محسوب می‌شود که با موازین قانونی منطبق نیست.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با تعطیلات پایانی هفته تمامی اماکن  تفریحی گردشگری مشهد و طرقبه- شاندیز مورد بازدید و بازرسی دقیق قرار گرفت که حاصل آن ۱۸۰ تذکر و صدور ۷۵ مورد اخطار است. همچنین جریان گاز ۴۹ مجموعه متخلف که ۴۱ مورد آن در طرقبه و شاندیز بود قطع و گرماتابش و دیگر وسائل گرمایشی غیرمجاز آنان جمع آوری شد.

وی گفت: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی شاپها، اماکن تجاری، محل‌های پذیرایی، تالارها و ...از وسائل گرمایشی انرژی بر همانند گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق‌ها، آتشدان، شعله تزئینی رستورانی و هرگونه لوله کشی جدید ممنوع است و مشترکین موظف به جمع آوری این تجهیزات هستند.

افتخاری گفت: اکیپ‌های زمستانی شرکت گاز خراسان رضوی طبق قانون در مرحله اول نسبت به تذکر و صدور اخطار به مراکز متخلف اقدام کرده و در نوبت دوم در صورت عدم رعایت موضوع بلافاصله نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهند کرد. وصل مجدد منوط به جمع آوری تجهیزات ممنوعه و ارایه تعهد کتبی مالک مبنی بر عدم تکرار موضوع خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، گاز طبیعی را سهم همه بخش‌های مصرفی عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف درست گاز یک مطالبه عمومی است و وظیفه شرکت گاز استان نظارت بر اجرای دستورالعمل های مدیریت مصرف بهینه گاز با کمک خود مردم است.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار در کشور، موضوع نظارت بهینه بر مصرف گاز در استان خراسان رضوی با همکاری گروه‌های مردمی به عنوان "طلایه داران"  انجام می‌شود که هدف این طرح توصیه به استفاده بهینه از نعمت گاز طبیعی به عنوان یک "امر به معروف" است.

افتخاری گفت: شهروندان در صورت مواجهه استفاده مراکز تجاری به ویژه فست‌فودها یا رستوران‌های خیابانی از وسائل گرمایشی در فضاهای روباز می توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس nigc-khrz.irو کلیک بر روی پنجره "نظارت همگانی-مصرف بهینه" نسبت به ثبت تخلف این مراکز اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی ۱۹۴ مرکز امداد شرکت گاز نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در این حوزه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.