رئیس‌جمهور، وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور و سند دیگری از نقش مستقیم واشنگتن در کشتار مردم غزه دانست و گفت: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت و چهره ظالمانه، ضد بشری و غیر انسانی دولت آمریکا را به جهانیان نشان داد.

رئیس‌جمهور: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت

به گزارش قدس آنلاین سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، ضمن تشکر و قدردانی صمیمانه از مردم شریف استان البرز بابت استقبال و میزبانی گرم از کاروان دولت مردمی تصریح کرد: ابراز لطف و محبت مردم به خدمتگزاران‌شان، مسئولیت دولتمردان را در توجه و رسیدگی بیشتر به امورات آنها سنگین‌تر می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با یادآوری مسئولیت همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای سیاست‌ها و قوانین مصوب، به ویژه موضوعات مهمی نظیر هوای پاک و جوانی جمعیت، حل این مسائل را نیازمند همکاری همه بخش‌ها دانست و از معاون اجرایی رئیس جمهور خواست برای هماهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی در این رابطه، اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت‌الله رئیسی همچنین از اعضای دولت خواست در جریان حضور در دانشگاه‌ها علاوه بر تبیین مسائل، عملکردها و سیاست‌های دولت، توجه به راهکارهای ارائه شده دانشجویان برای حل مشکلات و خواسته‌های مطرح شده از سوی آنان را نیز در دستور کار قرار دهند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور و سند دیگری از نقش مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه دانست و افزود: وقایع غزه پرده نفاق از چهره آمریکا برداشت و چهره ظالمانه، ضد بشری و غیر انسانی دولت آمریکا را به جهانیان نشان داد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز همه دنیا ضرورت پایان یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌المللی را درک کرده‌اند، تصریح کرد: این بیداری ملت‌ها قطعا زمینه‌ساز تغییر شرایط جهان، نوید دهنده پایان یکجانبه‌گرایی و حکمفرما شدن نظام عادلانه مبتنی بر چندجانبه‌گرایی در جهان خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل شهری کرج و ۸۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران خبر داد که موجب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت خواهد شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز از تولید یک داروی خاص شیمی درمانی در کشور و پیوستن ایران به ۵ کشور تولید کننده این دارو در جهان خبر داد و افزود: تولید داروی تزریقی «سیکلوفسفامید» که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد و به زودی روانه بازار خواهد شد، علاوه بر رفع نیاز ۴۰۰ هزار دُزی کشور و صرفه‌جویی ۵ میلیون دلاری، کمک شایانی به متقاضیان این دارو خواهد کرد که تا پیش از این مجبور به خرید نمونه خارجی آن با ۱۰ برابر قیمت بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.