سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: خانه‌های محبان اهل بیت (ع) شعاع و پرتویی از خانه ائمه اطهار است؛ لذا خانه باید خانه اهل بیت (ع) باشد و همه اعضای خانواده با الگوگیری از سیره ائمه اطهار مهر و محبت را در فضای خانه منعکس کنند.

خانه‌های محبان اهل بیت(ع) باید پرتویی از خانه ائمه اطهار باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرح زاد در محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتباط حقیقی، معنوی و معرفتی با پیامبر و اهل‌بیت (ع) در این دنیا، تصریح کرد: مداومت بر ذکر صلوات را از راه‌های کسب شفاعت اهل‌بیت (ع) است.

وی ذکر صلوات را بسیار بالاتر از سلام دانست و با بیان این که صلوات ذکر دعای مداوم است، اظهار کرد: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند، بر من لازم است تا از گنهکارانی که هر روز و هر شب صلوات می‌فرستند شفاعت کنم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به مدح، تکریم و احترام فوق‌العاده رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: فاطمه به معنای بریدن و جداکردن است؛ چرا که خلق از درک حقیقت ذات و معرفت این بانو ناتوان و بریده است.

وی با بیان این که هر کسی به‌اندازه سهم خود از حرارت و نور خورشید بهره‌مند می‌شود، یادآور شد: در روایات متعددی بر عظمت و مقام حضرت زهرا (س) تصریح شده است؛ ایشان بر عالم محوریت دارند و نور آسمان و زمین از نور زهرای مرضیه (س) خلق شده است.

فرح زاد با بیان این که مبتنی بر روایات اسلامی اطاعت از حضرت زهرا (س) بر تمام موجودات عالم هستی واجب است و تمام مقامات ائمه معصوم (ع) بر وجود ایشان تجلی یافته، یادآور شد: حضرت جبرئیل با تمام عظمت و بزرگی اش، بعد از رحلت رسول خدا(ص) مکرر بر زهرای مرضیه (س) نازل شدند و ایشان را از حوادث و اخبار آینده با خبر ساختند که تمام آن در صحیفه فاطمیه مرقوم شده است.

وی اضافه کرد:حضرت زهرا (س) همچون اهل بیت (ع) بر تمام موجودات عالم ولایت مطلقه تکوینی و تشریحی دارند؛ چرا که همه وجود حضرت زهرا (س) تجلی نور عظمت الهی و ایشان ذوب و فانی در عشق به خدا هستند؛ خوشنودی او خشنودی الهی و غضبش غضب خداست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مقام و منزلت حضرت امیر المومنین علی (ع)، گفت: زهرای مرضیه (س) در مواجهه با امام علی (ع) فرمودند؛ «وحی لروحِکَ الْفِداءُ و نَفْسی لِنَفْسِکَ الْوِقا یا اَبَالحَسَنْ اِن کُنْتَ فی خیرٍ کُنْتُ مَعَکَ و اِنْ کُنْتَ فی شَرٍّ کُنْتُ مَعَک»، تا این که در راه حمایت از ولایت و امامت و تبری جستن از دشمنان ولایت به شهادت رسیدند.

وی بر اهمیت حرکت در مسیر درک عظمت و حقیقت فضائل حضرت زهرا (س) تصریح کرد و گفت: حدیث نبوی «إنَّ اللّه یَغضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ و یَرضی لِرِضاها» از برجسته ترین احادیث در بیان فضائل زهرای مرضیه (س) است؛ باید ایام فاطمیه را هرگونه می‌توانیم گرامی بداریم، کسانی که در فاطمیه پذیرایی می‌کنند، به عشق حضرت گره از کار مردم باز می‌کنند و در دسته جات عزاداری حضور به هم می رسانند، بدانند که دل حضرت زهرا (س) را شاد می‌سازند.

فرح زاد خدمت به خانواده به نیت حضرت زهرا (س) را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خانه‌های محبان اهل بیت (ع) شعاع و پرتویی از خانه ائمه اطهار است؛ لذا خانه باید خانه اهل بیت (ع) باشد و همه اعضای خانواده با الگوگیری از سیره ائمه اطهار مهر و محبت را در فضای خانه منعکس کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.