دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز در یک جنگ نابرابر ترکیبی، شناختی، سایبری و رسانه‌ای با دشمنان هستیم، گفت: لازمه پیروزی و موفقیت در این جنگ نابرابر انجام کار با اخلاص و روحیه جهادی است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: لازمه پیروزی در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای، کار جهادی است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز دوشنبه در نهمین اجلاسیه شورای فرهنگی عمومی و توسعه قرانی استان تهران با تشکر از همه کسانی که در میدان مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان، زحمت می‌کشند، با تاکید بر برنامه ریزی و تلاش برای عملیاتی کردن سند راهبری فرهنگی، اظهار کرد: برای تحقق این هدف شورای فرهنگ عمومی باید از شورا بودن به قرارگاه تبدیل شود.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های خود در این زمینه را بر اساس نقشه راه طراحی شده در سند راهبری پیش ببرند، افزود: در این مسیر تبدیل شدن پیشنهادها از حالت کیفی به کمی و داشتن عدد و رقم برای ارزیابی بهتر انجام کار و همچنین در نظر گرفته شدن بودجه مناسب برای تحقق برنامه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دشمن مرتب در حال ساخت محصولات فرهنگی از جمله فیلم و سریال برای اثرگذاری و تهاجم فرهنگی علیه کشورمان است، ادامه داد: امروز شاهدیم که هالیود، بالیود، ترکیه و برخی کشورهای آمریکای لاتین در حال تولید محتوای فرهنگی هستند و ما با بودجه محدود خود قادر به رقابت با آنها نیستیم ولی برای رقابت با این تولیدات غربی باید کار جهادی و با اخلاص انجام دهیم.

حجت الاسلام خسروپناه با انتقاد از ساخت برخی سریال‌های داخلی که در آنها مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر تبلیغ و نشان داده می‌شود، گفت: در این زمینه برخی سریال‌های ترکی و هالیودی از بعضی سریال‌های داخلی ما بهتر است البته بعد از هفت، هشت سال دعوا بین ارشاد و صدا و سیما، سرانجام مسوولیت نظارت بر تولید این محصولات را به صدا و سیما سپردیم که آنها را کنترل کنند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر استفاده از تعالیم قرآنی برای مقابله با تهاجم دشمن اضافه کرد: تعالیم قرآن به ما ثابت کرده و در دروان انقلاب هم دیدیم اگر کاری را با اخلاص و روحیه جهادی و توکل به ائمه پیش ببریم اثر آن چند برابر می‌شود.

وی یادآور شد: آیا تصور می‌کردید داعش با آن همه امکانات شکست بخورد، اما ما موفق شدیم چون اخلاص داشتیم.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در این جنگ نابرابر اگر کار جهادی و شبانه روزی و همراه با اخلاص داشته باشیم بطور حتم پیروز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.