مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در فاز نخست پروژه شهرک پرواز در بازه زمانی ۲ ساله به افتتاح خواهد رسید.

افتتاح پروژه ۳۵۰۰ واحدی کوی پرواز طی دوسال

به گزارش قدس آنلاین، مسعود رضایی در بازدید از پروژه‌ ۱۱ هزار واحدی کوی پروازدرجمع خبرنگارن اظهارکرد: فرایند ساخت و ساز مسکن در کشور مشکلات خود را دارد اما تلاش ما این بوده پروژه‌ها طبق هدف‌گذاری دو ساله تحویا متقاضیان داده شود.

وی با بیان اینکه کار شبانه‌روزی در حوزه نهضت ملی مسکن در استان انجام می‌شود گفت: استاندار دغدغه اجرای پروژه را دارد تا طبق وظیفه‌ای که بر عهده بوده بتوان نیاز مردم را رفع کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پیگیری‌ها به نحوی بوده که مشکل زمین در همدان حل شود افزود: پروژه کوی پرواز با ۱۲۵ هکتار در قالب هشت زون شهری جانمایی شده که دارای ۶۴ بلوک و ۶۴۰ ریز بلوک است.

رضایی با اشاره به اینکه در عملیات اجرایی پی کامل شده و فندانسیون و اسکلت در حال انجام بوده و عملیات اجرایی بلوک‌ها در حال شروع است اضافه کرد: تمام فضاهای درمانی، مدرسه، مسجد، مراکز خرید و... داخل سایت دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی دولت برای هر واحد اعطا می‌شود، زمین رایگان را هم دولت می‌دهد و مابقی آورده صاحب مسکن خواهد بود گفت: به لحاظ ظرفیت فنی در بنیاد مسکن و به لحاظ اعتماد به این مجموعه، خوشبختانه مجری ساختمان نداریم و هزینه در این راستا حذف شده، البته ما کار نظارت و مجری‌گری را انجام می‌دهیم.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه صرف هزینه‌های دولت کمک به ارزان‌سازی پروژه می‌شود عنوان کرد: خط قرمز ما رعایت موارد فنی است که رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومانی که از متقاضیان درخواست شده تامین شده و مشکلی نداشتند عنوان کرد: در کشور توافق شده ۱۰ درصد مجموعه‌سازی‌ها به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی تعلق گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان بیان کرد: اداره آب نیز در مرحله طراحی کار است و در مجموع دستگاه‌های خدمات‌رسان اعضای ثابت شورای مسکن استان هستند و در جلسات حضور دارند.

وی با بیان اینکه معمولا صنعت ساختمان صنعت پیشران است و امروز یک‌هزار نفر در پروژه کوی پرواز در حال فعالیت هستند که این در حوزه اشتغال موثر بوده است گفت: صنایع دیگر مانند فولاد در این پروزه دخیل هستند و سعی کردیم با تمهیدات و فرایند قانونی از فولاد، سیمان، شن و ماسه و بتن استان تامین کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه پروزه مسکن قانون است هر دولتی روی کار آمد باید کار را پیش ببرد افزود: پروژه‌های۱۲۰، ۶۹۰ و ۶۰۰ واحدی در شهرک بهشتی در حال انجام است.

وی در خصوص نحوه بهره‌مندی از پیمانکاران بومی گفت: ناظران و مهندسان غیربومی نداریم اما پیمانکارانی که طبق شروط و از طریق سایت ثبت‌نام و پذیرفته شوند، شروع به کار خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.