رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی عدم اجرای تکالیف مدیران دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک را مصداق ترک فعل دانست و بر برخورد با مدیران دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند تأکید کرد.

ترک‌فعل دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک

به گزارش قدس آنلاین، در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم و به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مسئول و مدیریت امر پیشگیری، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی تشکیل شد.

موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه بر لزوم اجرای تکالیف تعیین‌شده برای دستگاه‌ها در قانون هوای پاک از جمله لزوم نظارت بر کیفیت بنزین و قطعات یدکی خودرو، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، افزایش و گسترش کمربندهای سبز و سرانه فضای سبز شهری، تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی خودرو و لزوم استقرار ناظر مقیم در این مراکز تأکید کرد.

وی همچنین عدم اجرای تکالیف مدیران دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک را مصداق ترک فعل دانست و بر برخورد با مدیران دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گزارش سیمای جرایم، آسیب‌های اجتماعی و دعاوی استان در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ را ارائه داد.

بیش از ۲۰ دستگاه در خصوص قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ مسئولیت دارند و سازمان حفاظت محیط‌زیست مسئول نظارت برحسن اجرای این قانون است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.