سخنگوی دولت از آیین‌نامه اجرایی نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح در هیات وزیران خبر داد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح در هیات وزیران

دس آنلاین: «علی بهادری‌جهرمی» امروز در جمع خبرنگاران حوزه دولت در تشریح مصوبات هیات وزیران خاطر نشان کرد: جلسه امروز هیات وزیران به ریاست رئیس جمهور و با حضور اعضای هیات وزیران برگزار شد و وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی گزارش‌های مختلفی در حوزه رشد شاخص‌های مختلف اقتصادی و عملکردی ارائه کردند. همچنین گزارش حوزه روایت پیشرفت از سوی رئیس مرکز روایت پیشرفت قرائت شد. 

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن در دولت و تسریع و تحقق ساخت مسکن‌های مورد نیاز کشور و همچنین در راستای حمایت از وضعیت معیشت کارکنان نیروهای مسلح و بهبود وضعیت معشیتی آنها امروز آیین‌نامه اجرایی نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح در هیات وزیران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: سازوکارهایی برای زمین و منابع تسهیلاتی مورد نیاز و فرایندهای اجرایی که بتوان در حوزه نیروهای مسلح ساخت و ساز و نوسازی‌های مناسبی داشته باشیم در این آیین‌نامه پیش‌بینی شد. پیش از این نیز مفاد آن در بودجه پیش‌بینی شده بود و آخرین آیین‌نامه تکلیفی اجرایی بودجه امروز نهایی و ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به حمایت دولت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناوری در حوزه پهپادهای غیرنظامی بیان کرد: با توجه به توسعه کاربردی پهپادها در حوزه‌های مختلف کشاورزی و علم و فناوری و حوزه‌های مختلف که مورد نیاز بخش‌های غیرنظامی هستند یک متن لایحه حمایتی به تصویب هیات وزیران رسی که تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد. همچنین پروانه‌های فعالیت در زمینه ساخت‌وساز، تولید، آموزش، تعمیرات، بهره‌برداری و صدور گواهینامه‌های کاربری در حوزه‌های ساخت پهپادهای غیرنظامی مثل کشاورزی و صنعتی در این لایحه پیش‌بینی شد.

وی تاکید کرد: همچنین پیش‌بینی‌ شد سازمان هواپیمایی کشوری و دستگاه‌های مرتبط حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه هم در تخصیص مجوزهای واردات قطعات یا نمونه‌هایی که از آنها الگوگیری یا انتقال دانش فنی انجام می‌شود، داشته باشند.

بهادری‌جهرمی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات امروز هیات وزیران گفت: به منظور بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مقامات محلی به‌ویژه در استان‌های مرزی، هیات وزیران موافقت کرد که استانداران استان‌های مرزی کشور به عضویت کمیسیون‌های مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور طرف مقابل مرز آن استان درآیند تا از ظرفیت آنها و ظرفیت مقامات محلی بتوان حداکثری بهره‌برداری را انجام داد

سخنگوی دولت عنوان کرد: آخرین مصوبه امروز هیات وزیران، موافقت هیات وزیران با پیشنهادی که وزارت امور خارجه بنا به پیشنهاد اولیه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: در امتداد دیپلماسی همسایگی و توسعه روابط همسایگی به ویژه با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان و همچنین در جهت توسعه گردشگری و تقویت گردشگری خارجی و در جهت نمایش وضعیت پیشرفت‌های ‌ایران و نمایشگاه تصویر واقعی از پیشرفت‌ها و واقعیت‌های ایران اسلامی، هیات وزیران موافقت کرد که جمهوری اسلامی لغو روادید را با فهرست مناسبی با بیش از ۳۰ کشور داشته باشد البته در چارچوبی که وزارت امور خارجه با تعامل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جزییات آن را با کشورهایی مقابل نهایی خواهد کرد.

وی یادآور شد: هیات وزیران این مجوز را به وزارت امور خارجه داد که در تعامل با وزارت گردشگری بتواند لغو روادید را داشته باشد. کشورهایی مانند بحرین، امارات، هند، عربستان، قطر، کویت و لبنان در این فهرست قرار دارند این مصوبه به توسعه و تقویت گردشگری خارجی و نمایش دارایی‌های فرهنگی، توانمندی‌ها و پیشرفت‌ها و توسعه بیش از پیش حوزه اقتصاد گردشگری کمک خواهد کرد..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.