عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به معضل حساب های اجاره ای در کشور، گفت: به واقع اصناف پر درآمد نظیر اطبا، وکلا، طلافروشان هم از همین شیوه مبادرت به فرار مالیاتی کرده و باید جلوی آن را بگیریم و برخورد با اصناف خاص پردرآمد نیز در محوریت مبارزه فرار مالیاتی سال اتی قرار گیرد.

اصناف پر درآمد به وسیله حساب‌های اجاره‌ای مبادرت به فرار مالیاتی کردند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل حساب های اجاره ای در کشور، گفت: به واقع اصناف پر درآمد نظیر اطبا، وکلا، طلافروشان هم از همین شیوه مبادرت به فرار مالیاتی کرده و باید جلوی آن را بگیریم و برخورد با اصناف خاص پردرآمد نیز در محوریت مبارزه فرار مالیاتی سال اتی قرار گیرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پر درآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: برخی فرارهای مالیاتی در امور مربوط به پزشکی ،وکالت و طلا فروشان رخ می دهد که باید جلوی آن گرفته شود.

هر ایرانی می تواند ۲۵۱ کارت و حساب بانکی داشته باشد

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در قبال جلوگیری از فرار مالیاتی برخورد جدی داشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر هر ایرانی می تواند ۲۵۱ کارت و حساب بانکی داشته باشد که میانگین ۱۱ کارت در جیب هر ایرانی وجود دارد؛ به واقع این معضل پدیده ای را به عنوان حساب های اجاره ای به وجود می آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طریق این حساب ها بسیاری از فرار های مالیاتی شکل می گیرد در حالی که صاحب حساب به عنوان مثال یک پیرزن و یا یک پیرمرد از کار افتاده است، ادامه داد: با وجود برو معضل حساب های اجاره ای ما باید همه حساب های بانکی را در یک کارت ملی خلاصه کنیم و از این کارت به همه افراد بدهیم. از این طریق ما می توانیم از بروز شکل گیری حساب های اجاره ای جلوگیری کرده و به تبع ان از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

افزایش ۴۰ درصدی منابع مالیاتی با جلوگیری از حساب اجاره ای

ابوترابی بیان کرد: به واقع اصناف پر درآمد  نظیر اطبا، وکلا، طلافروشان هم از همین شیوه مبادرت به فرار مالیاتی کرده و باید جلوی آن را بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه افراد خاطی با در اختیار قراردادن برخی حساب های اجاره ای، اقدام به قمار، پولشویی و فرار مالیاتی می کنند. بنابراین این کارت ها باید در یک کارت تجمیع شود تا جلوی این مفاسد گرفته شود.

نماینده مردم نجف آباد رد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت جلوگیری از این موارد حداقل می توانیم ۴۰ درصد به منابع مالیاتی مان بیافزاییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.